Estilo libre. Una aproximación al cine de Hong Sang-sooFree style. An approach to hong sang-soo’s cinematography

  1. Nuria Pradilla Barrero 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras

ISSN: 2254-6073

Year of publication: 2019

Issue: 8

Pages: 9-22

Type: Article

More publications in: Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras

Abstract

This article intends an approach to the film style of the filmmaker Hong Sang-soo. The South Korean director, born in Seoul in 1961 and with more than twenty films in his career, has attracted attention since his beginnings for his particular style and cinematographic universe. Framed within the new Korean cinema, Hong Sang-soo has accumulated prestigious international awards since he made his firsts films. Through the analysis of some of its most characteristic features, we’ll intended to elucidate which are the main elements that define his work and make it different from that of other contemporary authors.

Bibliographic References

  • Amount, J. y Marie, F. (1993). Análisis del film. Barcelona: Paidós.
  • Bazin, A. (1966). ¿Qué es el cine? Madrid: Rialp.
  • Bordwell, D. y Thompson, K. (1995). El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós.
  • Bordwell, D. (1995) El significado del filme. Inferencia y retórica en la interpretación cinematográfica. Barcelona: Paidós, 1995.
  • Casetti, F.; Di Chio, F. (1991). Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós.
  • Deleuze, G. (1996). La imagen-tiempo. Estudios sobre cine 2. Barcelona: Paidós.
  • Domínguez, J.M (Ed.). (2013). El director desnudado por sus pretendientes. El cine de Hong Sangsoo . Buenos Aires: Gobierno Ciudad de Buenos Aires.
  • Novalis. (2007). Estudios sobre Fichte y otros escritos, Caner-Liese, R. (trad.), Madrid: Akal.
  • Rival, S. (2012). Tiempos Modernos. Entre lo moderno y lo arcaico: el cine de Jia Zhang-ke y Hong Sang-soo. Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos, 42, 69-80.