Algunas consideraciones en torno al estatuto epistemológico de la filosofía de la educación
-
1
Universidad Complutense de Madrid
info
ISSN: 0211-819X
Datum der Publikation: 1988
Titel der Ausgabe: (v14-15) Epistemología de la educación
Nummer: 14
Seiten: 51-64
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Educar
Zusammenfassung
El present treball pretén contribuir a un major aclariment de l'estatut epistemològic de la Filosofia de l'Educació. S'analitza per això l'evolució de les relacions de la filosofia i de l'educació, per centrar-se posteriorment en la consideració de l'específica contribució de la Filosofia de l'Educació al coneixement educatiu. Es descriuen la diversitat d'enfocaments que ha tingut la Filosofia de l'Educació al llarg de la seva història, i finalment es distingeixen dos punts de vista, diferents encara que complementaris, sobre la Filosofia de l'Educació: l'opinió dels que veuen a aquesta matèria més prop de la Filosofia, i dels qui la consideren més en l'òrbita de les Ciències de l'Educació. Es conclou amb l'enumeració dels principals àmbits de competència d'aquesta branca del saber, destinats a confeccionar un possible programa de l'assignatura.