Algunas consideraciones en torno al estatuto epistemológico de la filosofía de la educación

  1. Sacristán Gómez, David 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Zeitschrift:
Educar

ISSN: 0211-819X

Datum der Publikation: 1988

Titel der Ausgabe: (v14-15) Epistemología de la educación

Nummer: 14

Seiten: 51-64

Art: Artikel

DOI: 10.5565/REV/EDUCAR.528 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Educar

Objetivos de desarrollo sostenible

Zusammenfassung

El present treball pretén contribuir a un major aclariment de l'estatut epistemològic de la Filosofia de l'Educació. S'analitza per això l'evolució de les relacions de la filosofia i de l'educació, per centrar-se posteriorment en la consideració de l'específica contribució de la Filosofia de l'Educació al coneixement educatiu. Es descriuen la diversitat d'enfocaments que ha tingut la Filosofia de l'Educació al llarg de la seva història, i finalment es distingeixen dos punts de vista, diferents encara que complementaris, sobre la Filosofia de l'Educació: l'opinió dels que veuen a aquesta matèria més prop de la Filosofia, i dels qui la consideren més en l'òrbita de les Ciències de l'Educació. Es conclou amb l'enumeració dels principals àmbits de competència d'aquesta branca del saber, destinats a confeccionar un possible programa de l'assignatura.