Algunas consideraciones en torno al estatuto epistemológico de la filosofía de la educación

  1. Sacristán Gómez, David 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Educar

ISSN: 0211-819X

Ano de publicación: 1988

Título do exemplar: (v14-15) Epistemología de la educación

Número: 14

Páxinas: 51-64

Tipo: Artigo

DOI: 10.5565/REV/EDUCAR.528 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Educar

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumo

El present treball pretén contribuir a un major aclariment de l'estatut epistemològic de la Filosofia de l'Educació. S'analitza per això l'evolució de les relacions de la filosofia i de l'educació, per centrar-se posteriorment en la consideració de l'específica contribució de la Filosofia de l'Educació al coneixement educatiu. Es descriuen la diversitat d'enfocaments que ha tingut la Filosofia de l'Educació al llarg de la seva història, i finalment es distingeixen dos punts de vista, diferents encara que complementaris, sobre la Filosofia de l'Educació: l'opinió dels que veuen a aquesta matèria més prop de la Filosofia, i dels qui la consideren més en l'òrbita de les Ciències de l'Educació. Es conclou amb l'enumeració dels principals àmbits de competència d'aquesta branca del saber, destinats a confeccionar un possible programa de l'assignatura.