Los conocimientos lógicos en la formación matemático-didáctica de maestros

  1. Lerma, A.M. 1
  2. Barquero, B. 2
  3. García, F.J. 1
  4. Hidalgo-Herrero, M. 3
  5. Ruiz-Olarría, A. 4
  6. Sierra, T. 3
  1. 1 Universidad de Jaén
    info

    Universidad de Jaén

    Jaén, España

    ROR https://ror.org/0122p5f64

  2. 2 UB
  3. 3 UCM
  4. 4 UAM
Buch:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Verlag: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Datum der Publikation: 2021

Seiten: 385-392

Kongress: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

In this paper, we address a mathematical-didactic problem in early childhood teacher education,concerning the teaching of logical knowledge. As an answer to this problem, we have designed adidactic device, within the framework of the anthropological theory of the didactic, based on theproposal of the study and research paths for teacher education. Our aim is that prospectiveteachers address and provide answers to some of the questions to which this logical knowledgeresponds.