Ivan Illich and Paulo Freire’s Ideas and Influences on Education in the Last Fifty Years

  1. Igelmo Zaldívar, Jon 1
  2. Bruno-Jofré, Rosa 2
  3. Attridge, Michael 3
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

  2. 2 Queen's University
    info

    Queen's University

    Kingston, Canadá

    ROR https://ror.org/02y72wh86

  3. 3 University of St. Michael’s College/University of Toronto
Revista:
Espacio, Tiempo y Educación

ISSN: 2340-7263

Any de publicació: 2022

Títol de l'exemplar: 50 years of the publication of Paulo Freire’s ‘Pedagogy of the Oppressed’ and Ivan Illich’s ‘Deschooling Society’

Volum: 9

Número: 1

Pàgines: 1-5

Tipus: Article

DOI: 10.14516/ETE.595 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Altres publicacions en: Espacio, Tiempo y Educación

Referències bibliogràfiques

  • Bruno-Jofré, R., & Igelmo Zaldívar, J. (2019). Estudio introductorio. In Illich, I., La sociedad desescolarizada y otros textos sobre educación. Madrid: Morata.
  • Dominicé, P., & Darcy de Oliveira, R. (1974). Freire, Illich, The Pedagogy of the Oppressed, The Oppression of Pedagogy, IDAC Document (Geneva), 8.
  • Groves, T. (2011). Looking up to Paulo Freire: education and political culture during the Spanish transition to democracy, Paedagogica Historica, 47(5), 701-717. doi: 10.1080/00309230.2011.602348
  • Igelmo Zaldívar, J., & Quiroga Uceda, P. (2021). Los viajes de Paulo Freire a España (1984-1994) y la consolidación del ámbito académico de la pedagogía social a partir de los años noventa. Práxis Educativa, 16, 1-18. doi: 10.5212/PraxEduc.v.16.15143.005
  • Darcy de Oliveira, R. D., & Dominice, P. (1975). Illich-Freire: pedagogía de los oprimidos. Opresión de la Pedagogía, Cuadernos de Pedagogía, 7-8, 4-16.
  • Pastor, E., & Román, J. M. (1975). El movimiento de la «educación liberadora», Cuadernos de Pedagogía, 5 , 32-34.