Ivan Illich and Paulo Freire’s Ideas and Influences on Education in the Last Fifty Years
- Igelmo Zaldívar, Jon 1
- Bruno-Jofré, Rosa 2
- Attridge, Michael 3
-
1
Universidad Complutense de Madrid
info
-
2
Queen's University
info
- 3 University of St. Michael’s College/University of Toronto
ISSN: 2340-7263
Year of publication: 2022
Issue Title: 50 years of the publication of Paulo Freire’s ‘Pedagogy of the Oppressed’ and Ivan Illich’s ‘Deschooling Society’
Volume: 9
Issue: 1
Pages: 1-5
Type: Article
More publications in: Espacio, Tiempo y Educación
Bibliographic References
- Bruno-Jofré, R., & Igelmo Zaldívar, J. (2019). Estudio introductorio. In Illich, I., La sociedad desescolarizada y otros textos sobre educación. Madrid: Morata.
- Dominicé, P., & Darcy de Oliveira, R. (1974). Freire, Illich, The Pedagogy of the Oppressed, The Oppression of Pedagogy, IDAC Document (Geneva), 8.
- Groves, T. (2011). Looking up to Paulo Freire: education and political culture during the Spanish transition to democracy, Paedagogica Historica, 47(5), 701-717. doi: 10.1080/00309230.2011.602348
- Igelmo Zaldívar, J., & Quiroga Uceda, P. (2021). Los viajes de Paulo Freire a España (1984-1994) y la consolidación del ámbito académico de la pedagogía social a partir de los años noventa. Práxis Educativa, 16, 1-18. doi: 10.5212/PraxEduc.v.16.15143.005
- Darcy de Oliveira, R. D., & Dominice, P. (1975). Illich-Freire: pedagogía de los oprimidos. Opresión de la Pedagogía, Cuadernos de Pedagogía, 7-8, 4-16.
- Pastor, E., & Román, J. M. (1975). El movimiento de la «educación liberadora», Cuadernos de Pedagogía, 5 , 32-34.