Contextos de cooperación para la gestión de emociones

  1. José Hernández Ortega
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2020

Issue: 510

Pages: 101-105

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

The current pedagogical trend of promoting the practice of active methodologies involves a set of strategies aimed at promoting coexistence among students not only within the school framework, but also outside it. As an example of this, this article shows some examples of technology-mediated projects thatcombine PBL with technology with a clear purpose: the emotional work of students in different perspectives.

Bibliographic References

  • Ditrendia (2019): Informe Ditrendia: Mobile en España y en el Mundo. Madrid: Ditrendia Digital Marketing Trends. http://bit.ly/39xy3Zw
  • IAB Spain (2019). Estudio anual de redes sociales 2019. http://bit.ly/359cJWA
  • Instituto Nacional de Estadística (2019). Población que usa Internet. http://bit.ly/2SC6Vm7
  • Morduchowicz, R. (2012). Los adolescentes y las redes sociales: la construcción de la identidad juvenil en Internet , Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica.
  • ONU (2018). Alfabetización mediática e informacional. http://bit.ly/2FcBpD1
  • We are social (2019). Digital in 2019 España. http://bit.ly/2ZwUTvG