Contextos de cooperación para la gestión de emociones
ISSN: 0210-0630, 2386-6322
Year of publication: 2020
Issue: 510
Pages: 101-105
Type: Article
More publications in: Cuadernos de pedagogía
Abstract
The current pedagogical trend of promoting the practice of active methodologies involves a set of strategies aimed at promoting coexistence among students not only within the school framework, but also outside it. As an example of this, this article shows some examples of technology-mediated projects thatcombine PBL with technology with a clear purpose: the emotional work of students in different perspectives.
Bibliographic References
- Ditrendia (2019): Informe Ditrendia: Mobile en España y en el Mundo. Madrid: Ditrendia Digital Marketing Trends. http://bit.ly/39xy3Zw
- IAB Spain (2019). Estudio anual de redes sociales 2019. http://bit.ly/359cJWA
- Instituto Nacional de Estadística (2019). Población que usa Internet. http://bit.ly/2SC6Vm7
- Morduchowicz, R. (2012). Los adolescentes y las redes sociales: la construcción de la identidad juvenil en Internet , Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica.
- ONU (2018). Alfabetización mediática e informacional. http://bit.ly/2FcBpD1
- We are social (2019). Digital in 2019 España. http://bit.ly/2ZwUTvG