Estudios sobre comunicación y lenguajes para la inclusión y la equidad educativa (ECOLE)
ECOLE
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (14)
2022
-
Effects of oral iodine supplementation in very low birth weight preterm infants for the prevention of thyroid function alterations during the neonatal period: results of a randomised assessor-blinded pilot trial and neurodevelopmental outcomes at 24 months
European Journal of Pediatrics, Vol. 181, Núm. 3, pp. 959-972
-
Oral Tradition as Context for Learning Music From 4E Cognition Compared With Literacy Cultures. Case Studies of Flamenco Guitar Apprenticeship
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Teaching and learning musical instruments through ICT: the impact of the COVID-19 pandemic lockdown
Heliyon, Vol. 8, Núm. 1
2021
-
Emprendimiento e impacto educativo: el proyecto "Voces para la convivencia"
Escuelas musicales: buenas prácticas docentes en centros de primaria y secundaria que educan a través de la música (Octaedro), pp. 121-141
2020
-
Estrategia de investigación-acción participativa para el desarrollo profesional del profesorado universitario en educación para la sostenibilidad: “Academy sustainability Latinoamérica” (ACSULA)
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 99-123
2019
-
Choral conductors to stage! What kind of learning do they claim to promote during choir rehearsal?
International Journal of Music Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 91-106
-
Function of private singing in instrumental music learning: A multiple case study of self-regulation and embodiment
Musicae Scientiae, Vol. 23, Núm. 4, pp. 442-464
2018
-
Developing an Approach to the Flamenco Learning-Teaching Culture: An Innovative (Traditional) Learning
Traditional Musics in the Modern World: Transmission, Evolution, and Challenges (Springer Suiza), pp. 25-39
-
Propuesta para el desarrollo de la competencia intercultural en el Practicum de los Grados de Educación Infantil y Primaria
Formulación de los nuevos espacios docentes (Tecnos), pp. 225-237
2017
-
La formación en interculturalidad para la realización del prácticum en los Grados de Educación Infantil y Primaria
CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
2015
-
Discourse on practice of a semi-professional Jazz guitarist: A case study of constructive musical learning
IASPM Journal, Vol. 5, Núm. 1, pp. 54-80
-
Musical Learning and Teaching Conceptions as Sociocultural Productions in Classical, Flamenco, and Jazz Cultures
Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 46, Núm. 9, pp. 1191-1225
2014
-
The influence of music learning cultures on the construction of teaching-learning conceptions
British Journal of Music Education, Vol. 31, Núm. 3, pp. 319-342
2011
-
Psychomotor development of children from an iodine-deficient region
Journal of Pediatrics, Vol. 159, Núm. 3, pp. 447-453