Publicaciones (37) Publicaciones de ANA MARÍA ROMERO MARTÍNEZ

2024

  1. Reverse knowledge transfer from subsidiaries to headquarters: Chinese firms in Africa

    Journal of International Management, Vol. 30, Núm. 1

2020

  1. Does religion influence location choice in the hotel industry?

    International Business Review, Vol. 29, Núm. 2

  2. La fusión de Antena 3 y La Sexta

    Casos de dirección estratégica de la empresa (Thomson Reuters-Civitas), pp. 259-272

2019

  1. Formal and Informal Institutional Differences Between Home and Host Country and Location Choice: Evidence from the Spanish Hotel Industry

    Management International Review, Vol. 59, Núm. 1, pp. 41-65

  2. La empresa turística ante el desafío del desarrollo sostenible

    Modelos de gestión e innovación en turismo (Thomson Reuters-Civitas), pp. 261-284

2017

  1. International Inbound Open Innovation and International Performance

    Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 34, Núm. 4, pp. 401-415

  2. The efect of gender diversity and education level on innovation

    RAE Revista de Administracao de Empresas, Vol. 57, Núm. 2, pp. 123-134

  3. The successful takeover of La Sexta by Antena 3: pre- and post-merger factors

    Management Research, Vol. 15, Núm. 1, pp. 47-64

2016

  1. El emprendimiento en España: intención, emprendedora, motivaciones y obstáculos

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 10, Núm. 1, pp. 95-109

  2. Selection, valuation and performance assessment: Are these truly inter-linked within the M&A transactions?

    International Business Review, Vol. 25, Núm. 1, pp. 255-266

2012

  1. Value dimensions and creativity: An international comparative study

    International Journal of Manpower, Vol. 33, Núm. 4, pp. 349-366

2011

  1. Domestic and international corporate entrepreneurship through alliances

    Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 28, Núm. 3, pp. 317-327

  2. Human resource management in entrepreneurial firms: A literature review

    International Journal of Manpower, Vol. 32, Núm. 1, pp. 14-33

  3. The role of regional location in innovativeness

    International Journal of Technology Management, Vol. 54, Núm. 1, pp. 94-115

2010

  1. El coche eléctrico como fuente de explotación de oportunidades emprendedoras

    Economía industrial, Núm. 377, pp. 86-94

  2. Evaluating European Union support for innovation in Spanish small and medium enterprises

    Service Industries Journal, Vol. 30, Núm. 5, pp. 671-683

  3. Exploring corporate entrepreneurship in privatized firms

    Journal of World Business, Vol. 45, Núm. 1, pp. 2-8