JOSÉ EMILIO
NAVAS LÓPEZ
Catedrático de universidad
Publicaciones (162) Publicaciones de JOSÉ EMILIO NAVAS LÓPEZ
2022
-
La dirección estratégica de la empresa: teoría y aplicaciones
Thomson Reuters-Civitas
2021
-
Complements or substitutes? The contingent role of corporate reputation on the interplay between internal R&D and external knowledge sourcing
European Management Journal, Vol. 39, Núm. 1, pp. 70-83
-
Organizational integration mechanisms and knowledge transfer effectiveness in MNCs: The moderating role of cross-national distance
Journal of International Management, Vol. 27, Núm. 4
-
Origen y evolución de las empresas Multilatinas
Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 6, Núm. 2, pp. 27-32
2020
-
Casos de dirección estratégica de la empresa
coord.
Thomson Reuters-Civitas
-
Corporate environmental reputation: Exploring its definitional landscape
Business Ethics: A european review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 130-142
-
Corporate environmental reputation: Exploring its definitional landscape
Business Ethics, Vol. 29, Núm. 1, pp. 130-142
-
El Corte Inglés, la gran distribución en España
Casos de dirección estratégica de la empresa (Thomson Reuters-Civitas), pp. 387-400
-
Prisa , un grupo de comunicación diversificado
Casos de dirección estratégica de la empresa (Thomson Reuters-Civitas), pp. 217-231
2018
2017
-
Exploring the nature, antecedents and consequences of symbolic corporate environmental certification
Journal of Cleaner Production, Vol. 164, pp. 664-675
2016
-
Cambio climático y gestión de empresas: análisis retrospectivo y perspectivas de futuro
Revista de responsabilidad social de la empresa, Núm. 24, pp. 171-193
-
Environmental Management Systems and Firm Performance: Improving Firm Environmental Policy through Stakeholder Engagement
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 23, Núm. 4, pp. 243-256
-
Fundamentos de dirección estratégica de la empresa
Civitas
-
La dirección estratégica de la empresa: teoría y aplicaciones
Thomson Reuters-Civitas
-
Tecnologías medioambientales y empresa: dos décadas de investigación científica
Economía industrial, Núm. 401, pp. 53-63
2015
-
Absorbing knowledge from supply-chain, industry and science: The distinct moderating role of formal liaison devices on new product development and novelty
Industrial Marketing Management, Vol. 47, pp. 75-85
-
Factores que impactan los resultados empresariales: un estudio comparativo entre empresas chilenas y españolas
Innovar: revista de ciencias administrativas y sociales, Vol. 25, Núm. 56, pp. 21-42
-
Impacto del género sobre los resultados organizacionales de las empresas chilenas
Revista de ciencias sociales, Vol. 21, Núm. 3, pp. 373-385
-
Intellectual Assets and Radical Innovation. Exploring the Quadratic Effects in Technology-Based Manufacturing Firms
INNOVATION MANAGEMENT AND SUSTAINABLE ECONOMIC COMPETITIVE ADVANTAGE: FROM REGIONAL DEVELOPMENT TO GLOBAL GROWTH, VOLS I - VI, 2015