Publicaciones (26) Publicaciones de GABRIEL ENRIQUE RUSINEK MILNER

2023

  1. MUSIC COMPOSITION IN SPANISH SCHOOLS: Towards student-centred pedagogies

    The Routledge Companion to Teaching Music Composition in Schools: International Perspectives (Taylor and Francis), pp. 363-376

2021

  1. De lo que la música aporta a la Educación Obligatoria

    Escuelas musicales: buenas prácticas docentes en centros de primaria y secundaria que educan a través de la música (Octaedro), pp. 243-258

  2. Emprendimiento e impacto educativo: el proyecto "Voces para la convivencia"

    Escuelas musicales: buenas prácticas docentes en centros de primaria y secundaria que educan a través de la música (Octaedro), pp. 121-141

  3. Escuelas musicales: buenas prácticas docentes en centros de primaria y secundaria que educan a través de la música ed. lit.

    Octaedro

  4. ¿Música, para qué?: el lugar de la educación musical escolar para la sociedad y la economía del conocimiento

    Escuelas musicales: buenas prácticas docentes en centros de primaria y secundaria que educan a través de la música (Octaedro), pp. 9-20

2017

  1. Spain: A journey from a nominal towards a universally implemented curriculum

    ORIGINS AND FOUNDATIONS OF MUSIC EDUCATION: INTERNATIONAL PERSPECTIVES (BLOOMSBURY PUBL INC), pp. 112-125

2016

  1. Action-research on collaborative composition: An analysis of research questions and designs

    Musical Creativity: Insights from Music Education Research (Taylor and Francis), pp. 185-200

  2. Singing and vocal instruction in primary schools: An analysis from six case studies in Spain

    British Journal of Music Education, Vol. 33, Núm. 1, pp. 101-115

2012

  1. Action-research on collaborative composition: An analysis of research questions and designs

    Musical Creativity: Insights from Music Education Research (Ashgate Publishing Ltd), pp. 185-200

2008

  1. Disaffected learners and school musical culture: An opportunity for inclusion

    Research Studies in Music Education, Vol. 30, Núm. 1, pp. 9-23

  2. Inclusive pedagogies in music education: A comparative study of music teachers' perspectives from four countries

    International Journal of Music Education, Vol. 26, Núm. 2, pp. 109-126

2007

  1. Investigar la enseñanza musical en Secundaria

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 55, pp. 39-40

  2. ¿Qué aprende el público de un concierto?

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 59, pp. 44-45

2006

  1. El aprendizaje significativo en el lenguaje musical

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 54, pp. 17-18

  2. El conocimiento musical

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 51, pp. 15-16

  3. Investigar en educación musical

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 53, pp. 12-13

  4. Qué significa "saber música"

    Doce notas: revista de información musical, Núm. 52, pp. 16-18