MARTA ARANZAZU
GIMÉNEZ DASI
Profesora titular de universidad
Argitalpenak (62) MARTA ARANZAZU GIMÉNEZ DASI argitalpenak
2024
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2023
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
2022
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
2021
-
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 983-995
-
Efficacy of a Web-Enabled, School-Based, Preventative Intervention to Reduce Bullying and Improve Mental Health in Children and Adolescents: Study Protocol for a Cluster Randomized Controlled Trial
Frontiers in Pediatrics, Vol. 9
-
El diálogo emocional como herramienta para reducir los efectos de la desigualdad social
Informació psicològica, Núm. 122, pp. 28-45
-
Longitudinal effects of the pandemic and confinement on the anxiety levels of a sample of spanish children in primary education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24
-
Longitudinal evidence for an emotion-action lag on desire: The role of emotional understanding
Cognitive Development, Vol. 59
-
The relative age effects in educational development: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 17
2020
-
Six Weeks of Confinement: Psychological Effects on a Sample of Children in Early Childhood and Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years
International Journal of Behavioral Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 236-245
-
The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-12
2019
-
Impact of a low-cost classroom dialogue-based intervention on preschool children’s emotion understanding
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 27, Núm. 5, pp. 630-646
-
La mejora de las competencias emocionales y sociales en el contexto escolar
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 35-52
-
Programas de intervención en contexto educativo: planificación, implementación y evaluación
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 17-34
-
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo
koord.
Pirámide
-
The role of language in the relationship between emotion comprehension and theory of mind in preschool children
International Journal of Emotional Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 169-176
2018
-
11. Programas de intervención educativa para niños de 0 a 2 años
Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro (Pirámide), pp. 197-210
-
12. Programas de intervención educativa para niños de 3 a 5 años
Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro (Pirámide), pp. 211-228