CARLOS
DE ALDAMA SÁNCHEZ
Profesor ayudante doctor
Publicaciones (16) Publicaciones de CARLOS DE ALDAMA SÁNCHEZ
2024
-
Mejorar el comportamiento de los peatones mediante la realidad virtual: un estudio empírico
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 3, pp. 99-123
2023
-
Qué hacemos con ChatGPT en el aula: ¿prohibir, contrarrestar o incorporarlo críticamente?
the Conversation
-
Social Challenges and Actions for Thinking and Reasoning in the Digital Age
The Palgrave Handbook of Global Social Change (Palgrave Macmillan), pp. 1-21
2021
-
Critical thinking assessment of internet inquiry and argumentation in text generation
INTED2021
-
Cómo las computadoras cambiaron nuestra forma de pensar (también para jugar al ajedrez)
The Conversation
-
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584-2603
-
How do we do with digital technology? A study on the use of technology and the search for different types of content
INTED2021
2020
-
Cognitive enhancement or cognitive diminishing?
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 1
-
Do You Want to Learn Physics? Please Play Angry Birds (But With Epistemic Goals)
Journal of Educational Computing Research, Vol. 58, Núm. 1, pp. 3-28
2019
-
Integración De Las TIC En Educación Desde La Perspectiva De La Mente Extendida (ME): Retos Y Desafíos.
VIII congreso internacional multidisciplinar de investigación educativa : Libro de actas #CIMIE19: Educación: la puerta a toda mejora
2018
-
rESSuME: Employability Skills Social Media SurvEy
International Journal of Manpower, Vol. 39, Núm. 8, pp. 1080-1095
2017
-
Analysis of Content: Information and Communication Technologies Integration in Higher Education
SAGE Research Methods Cases Part 2 (SAGE Publications Ltd)
-
Mapping employability attributes onto Facebook: RESSuME: Employability skills social media survEy
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2016
-
A Classification Framework for Exploring Technology-Enabled Practice-FrameTEP
Journal of Educational Computing Research, Vol. 54, Núm. 7, pp. 901-921
-
How are ICT used in the classroom? A study of teachers’ beliefs and uses
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 14, Núm. 39, pp. 253-286
2013
-
A mudança nas formas de ensinar e aprender na era digital
Pátio Ensino Médio, pp. 10-13