Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de La Rioja (13)

2022

  1. The benefits of the picture book ‘Press Here’ to introduce mathematics curriculum content in preschool

    Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 273-282

2021

  1. Storytelling Techniques Through ICT and CLIL to Stimulate Second Language Output: An Innovative Proposal

    Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 127-147

2019

  1. How to increase grammar interest through storytelling techniques

    Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 78-86

  2. Meeting CLIL teachers’ training and professional development needs

    NABE Journal of Research and Practice, Vol. 9, Núm. 3-4, pp. 119-127

  3. Professors digital situation measurement: The case of a Colombian private university

    Espacios, Vol. 40, Núm. 36

  4. The L in CLIL: a longitudinal case study of the evolution of L2 language skills in primary according to the CEFR

    Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 33-44

  5. The use of Storytelling techniques to introduce Pride and Prejudice in Bilingual Setting

    Nuevas técnicas docentes (Pirámide), pp. 341-350

2018

  1. Conversacion que mantuve con Evan Pritchard en relacion con los cuentos del pueblo Micmac y sus costumbres (Junio 2010, Ministerio de Asuntos Indios en Ottawa, Canada´)

    Nexus, Núm. 1, pp. 81-85

  2. El acercamiento del canon literario europeo a la literatura de los nativos americanos: Lee Maracle y Leslie Marmon Silko

    Escritoras y personajes femeninos en la literatura: retos y pluralidad (Comares), pp. 189-197

  3. Mujeres sufragistas y el testimonio de una nativa

    Escritoras en redes culturales transnacionales: reconocimiento artístico y agenda transgresora común (Peter Lang), pp. 179-193