Publicaciones (23) Publicaciones de FRANCISCO FEMENIA SERRA

2023

  1. Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain

    Geographies of Tourism and Global Change (Springer Nature), pp. 207-224

  2. Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain

    Spanish Tourism Geographies: Territorial Diversity and Different Approaches (Springer Nature Switzerland AG), pp. 207-224

  3. Smart city and smart destination planning: Examining instruments and perceived impacts in Spain

    Cities, Vol. 137

  4. Sustainable tourism indicators: what’s new within the smart city/destination approach?

    Journal of Sustainable Tourism, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1556-1582

  5. Territorios turísticos de bajas emisiones: una posible estrategia ante el cambio climático

    Transición energética y construcción social del territorio ante el reto del cambio climático y el nuevo marco geopolítico (Aranzadi), pp. 259-296

2022

  1. Instagram travel influencers in #quarantine: Communicative practices and roles during COVID-19

    Tourism Management, Vol. 89

  2. Introduction: tourism destinations in challenging times

    Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-44

  3. Is smart scary? A mixed-methods study on privacy in smart tourism

    Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 14, pp. 2212-2238

  4. Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development coord.

    Thomson Reuters Aranzadi

2021

  1. Business intelligence y toma de decisiones en la gestión pública de destinos turísticos: Una aproximación a través de casos españoles

    TuriTec: XIII Congreso Internacional Turismo y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones

  2. Do smart tourism destinations really work? The case of Benidorm

    Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 26, Núm. 4, pp. 365-384

  3. Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿Delovertourism al demarketing?

    Geografía, cambio global y sostenibilidad. Comunicaciones del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía. Tomo III Desarrollo territorial, sostenibilidad y calidad de vida

  4. Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿del overtourism al demarketing?

    Libro de resúmenes de los trabajos del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía

  5. Measuring the progress of smart destinations: The use of indicators as a management tool

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19

2020

  1. Emerging scholar profile

    e-Review of Tourism Research, Vol. 17, Núm. 5, pp. 817-818

  2. La construcción del destino turístico inteligente: avances en investigación y gestión

    El valor de los datos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 43-66

  3. Smart Tourism Destinations: A Demand-based Approach for Improving Local Tourism Management

    Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, Núm. 85

2018

  1. "Smart tourism experiences": conceptualización, aspectos clave y agenda de investigación

    Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 42, pp. 129-150