FRANCISCO
FEMENIA SERRA
Profesor ayudante doctor
Publicaciones (23) Publicaciones de FRANCISCO FEMENIA SERRA
2023
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Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain
Geographies of Tourism and Global Change (Springer Nature), pp. 207-224
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Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain
Spanish Tourism Geographies: Territorial Diversity and Different Approaches (Springer Nature Switzerland AG), pp. 207-224
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Smart city and smart destination planning: Examining instruments and perceived impacts in Spain
Cities, Vol. 137
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Sustainable tourism indicators: what’s new within the smart city/destination approach?
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1556-1582
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Territorios turísticos de bajas emisiones: una posible estrategia ante el cambio climático
Transición energética y construcción social del territorio ante el reto del cambio climático y el nuevo marco geopolítico (Aranzadi), pp. 259-296
2022
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Instagram travel influencers in #quarantine: Communicative practices and roles during COVID-19
Tourism Management, Vol. 89
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Introduction: tourism destinations in challenging times
Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-44
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Is smart scary? A mixed-methods study on privacy in smart tourism
Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 14, pp. 2212-2238
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Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development
coord.
Thomson Reuters Aranzadi
2021
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Business intelligence y toma de decisiones en la gestión pública de destinos turísticos: Una aproximación a través de casos españoles
TuriTec: XIII Congreso Internacional Turismo y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
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Do smart tourism destinations really work? The case of Benidorm
Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 26, Núm. 4, pp. 365-384
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Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿Delovertourism al demarketing?
Geografía, cambio global y sostenibilidad. Comunicaciones del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía. Tomo III Desarrollo territorial, sostenibilidad y calidad de vida
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Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿del overtourism al demarketing?
Libro de resúmenes de los trabajos del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía
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Measuring the progress of smart destinations: The use of indicators as a management tool
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19
2020
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Emerging scholar profile
e-Review of Tourism Research, Vol. 17, Núm. 5, pp. 817-818
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La construcción del destino turístico inteligente: avances en investigación y gestión
El valor de los datos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 43-66
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Smart Tourism Destinations: A Demand-based Approach for Improving Local Tourism Management
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, Núm. 85
2019
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Smart destinations and tech-savvy millennial tourists: hype versus reality
Tourism Review, Vol. 74, Núm. 1, pp. 63-81
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Towards a conceptualisation of smart tourists and their role within the smart destination scenario
Service Industries Journal, Vol. 39, Núm. 2, pp. 109-133
2018
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"Smart tourism experiences": conceptualización, aspectos clave y agenda de investigación
Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 42, pp. 129-150