GEMA PILAR
SÁEZ SUANES
Predoctoral
Publicaciones (24) Publicaciones de GEMA PILAR SÁEZ SUANES
2024
-
Design and validation of the classroom climate for an inclusive education questionnaire (CCIEQ)
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 5
2023
-
A Spanish adaptation and validation of the Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2
-
Acogida a docentes de nuevo ingreso en la Universidad: programa primeros pasos docentes en la Facultad de Educación
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 71-98
-
Does the gender matter?: Anxiety symptoms and emotion dysregulation in adults with autism and intellectual disabilities
Autism Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 113-121
-
Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación - UCM
Innovación educativa y formación docente: últimas aportaciones en la investigación (Dykinson), pp. 198-207
-
Gender and age as moderators of depressive symptoms in people with ASD and ID
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 44, Núm. 1, pp. 135-155
-
Influence of executive functioning and emotional regulation on effective career choice
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Papel del contexto urbano en la relación entre los síntomas ansiosos y el trastorno del espectro del autismo
Revista de psicopatología y psicología clínica, Vol. 28, Núm. 2, pp. 99-106
-
The role of intellectual disability and emotional regulation in the autism–depression relationship
Autism, Vol. 27, Núm. 7, pp. 1960-1967
2022
-
Carpintero Molina, E., Villamor Manero, P., García García, M. y Biencinto López, C. (2020). Competencias docentes. 11 píldoras formativas para la excelencia y la equidad. Círculo Rojo, 160 pp.
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 2, pp. 132-133
-
Depressive symptomatology in adults with autism spectrum disorder and intellectual disability: correlates and predictors
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 2, pp. 131-135
-
Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación- UCM.
La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 45
-
El papel del transdiagnóstico en el estudio de los síntomas internalizados en población adulta del espectro autista
Investigando la Salud a lo largo del Ciclo Vital: nuevos retos y actualizaciones (Dykinson), pp. 251-260
-
Factors Associated with Quality of Life in Adults with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
Review Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 9, Núm. 3, pp. 307-319
-
Variables predicting the association between autistic traits and externalizing symptoms among young adults
Advances in Autism, Vol. 8, Núm. 2, pp. 178-189
2021
-
Corrigendum to “Emotional dysregulation and uncertainty intolerance as transdiagnostic mediators of anxiety in adults with autism spectrum disorders and intellectual disability” [Research in Developmental Disabilities 106 (2020) 103784] (Research in Developmental Disabilities (2020) 106, (S089142222030216X), (10.1016/j.ridd.2020.103784))
Research in Developmental Disabilities
-
Influencia del funcionamiento ejecutivo y de la regulación emocional en la elección efectiva de carrera
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
2020
-
Emotion regulation as a mediator between depressive symptoms and autism spectrum disorder (ASD) in adults with ASD and intellectual disabilities
Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 78
-
Emotional dysregulation and uncertainty intolerance as transdiagnostic mediators of anxiety in adults with autism spectrum disorders and intellectual disability
Research in Developmental Disabilities, Vol. 106
-
Spanish version of the Adult Executive Functioning Inventory (ADEXI): Psychometric properties in adults with Autism Spectrum Disorders and Intellectual Disability
Revista de psicopatología y psicología clínica, Vol. 25, Núm. 2, pp. 121-129