Publicaciones en las que colabora con Pedro Guijarro Fuentes (16)

2023

  1. Acquisition of estar + adjective in L2 Spanish by Li French and Portuguese speakers

    Spanish in Context, Vol. 20, Núm. 2, pp. 282-312

  2. Conjectural future in French and in Spanish: an L2 acquisition perspective

    Evidentiality and epistemic modality: conceptual and descriptive issues (Peter Lang Suiza), pp. 173-202

  3. Conjectural future in french and in Spanish: An L2 acquisition perspective

    Evidentiality and Epistemic Modality: Conceptual and Descriptive Issues (Peter Lang AG), pp. 173-201

  4. Expressing evidentiality in two languages: Conjectural future in Catalan/ Spanish bilinguals

    Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse (Peter Lang AG), pp. 127-149

  5. Relevance theory and the study of linguistic interfaces in second language acquisition

    Intercultural Pragmatics, Vol. 20, Núm. 4, pp. 429-453

2021

  1. Imperfecto y progresivo en la adquisición de español como L2: transferencia vs. compatibilidad de rasgos aspectuales

    Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 81-113

  2. Interpreting mood choice effects in L2 and L1 Spanish: Empirical evidence and theoretical implications

    Applied Linguistics Review, Vol. 10, Núm. 4, pp. 469-490

2020

  1. Future Tense Acquisition by French-Speaking Learners of L2 Spanish: Chronology, Conjecture and Concession

    Studies in Theoretical Psycholinguistics (Springer Nature), pp. 27-48

  2. Future Tense Acquisition by French-Speaking Learners of L2 Spanish: Chronology, Conjecture and Concession

    New Trends in Language Acquisition Within the Generative Perspective (Springer Alemania), pp. 27-48

  3. La interfaz gramática/pragmática y su papel en el aprendizaje de segundas lenguas

    Pragmática (Akal), pp. 713-728

2018

  1. ¿Cuánto hay de la L1 en la gramática de la L2?: en torno al aprendizaje de los tiempos de pasado de lenguas próximas (L1 Francés / L2 Español)

    Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas (Difusión Editorial), pp. 149-159

2017

  1. L1 French learning of L2 Spanish past tenses: L1 transfer versus aspect and interface issues

    Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 7, Núm. 3, pp. 489-515

2016

  1. Mood interpretation in Spanish: Towards an encompassing view of L1 and L2 interface variability

    Acquisition of Romance Languages: Old Acquisition Challenges and New Explanations from a Generative Perspective (De Gruyter), pp. 141-169

2014

  1. Gramática y pragmática en la adquisición de ELE: la alternancia modal en las estructuras condicionales

    ¿Qué necesitamos en el aula de ELE? [Recurso electrónico]: reflexiones en torno a la teoría y la práctica (Ministerio de Educación Cultura y Deporte), pp. 17-56