Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (84)
2023
-
A proposal of a mixed diagnostic system based on decision trees and probabilistic experts rules
Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 427
-
Analysis and assessment of the environmental awareness of primary school pupils on the management and sustainable use of water
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 217-233
-
Computational approaches to Explainable Artificial Intelligence: Advances in theory, applications and trends
Information Fusion, Vol. 100
-
Decision making in railway interlocking systems based on calculating the remainder of dividing a polynomial by a set of polynomials
Electronic Research Archive, Vol. 31, Núm. 10, pp. 6160-6196
-
Economía de la educación y pedagogía laboral: nuevos contextos de reflexión y actuación
Teoría de la educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 207-224
-
Independent and Joined Association between Socioeconomic Indicators and Pediatric Obesity in Spain: The PASOS Study
Nutrients, Vol. 15, Núm. 8
-
Lifestyle behaviors clusters in a nationwide sample of Spanish children and adolescents: PASOS study
Pediatric Research, Vol. 94, Núm. 6, pp. 2077-2084
-
Otras figuras dentro del aula
Organización y gestión del aula de Educación Infantil (Morata), pp. 275-302
-
Parents’ Diet Quality and Physical Activity Are Associated with Lifestyle in Spanish Children and Adolescents: The PASOS Study
Nutrients, Vol. 15, Núm. 16
-
Research and Development of Environmental Awareness about Water in Primary Education Students through Their Drawings
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
2022
-
45071 Determinants of Adherence to the Mediterranean Diet in Spanish Children and Adolescents: The PASOS Study
Nutrients, Vol. 14, Núm. 4
-
Combined Body Mass Index and Waist-to-Height Ratio and Its Association with Lifestyle and Health Factors among Spanish Children: The PASOS Study
Nutrients, Vol. 14, Núm. 2
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
-
Metodologías participativas para el análisis de la realidad socioeducativa
Más allá de lo obligatorio: Alternativas educativas en el grado de Educación Social (Dykinson), pp. 96-117
-
¿Cómo generar interés para una mayor implicación yautonomía en los aprendizajes?
Enseñar pensado en todos los estudiantes: el modelo de diseño universal para el aprendizaje (DUA) (SM), pp. 49-76
2021
-
A computer approach to overtaking station track layout diagram design using graphs. An alternative track diagram proposal for these stations
Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 391
-
Emergencia climática y economía azul: Propuestas innovadoras desde la educación ambiental
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 585-594
-
Evaluación del aprendizaje universitario en competencias sobre emprendimiento azul y trabajo cooperativo
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 947-955
-
Evaluation of an environmental education program using a cross-sectoral approach to promote the sustainable use of domestic drains
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 21
-
Innovación educativa con los ODS como herramienta para el emprendimiento azul y sostenible
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 711-723