Ciencias Económicas y Empresariales
Facultad
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (26)
2024
-
Evolución de la Brecha Salarial de Género, Espacial y Sectorial en España
Universidad, educación afectivo-sexual, corporal y de género. Investigación, formación e innovación (Universidad de Granada), pp. 45-57
-
Science and technology parks and their effects on the quality of tenants’ patents
Journal of Technology Transfer
2023
-
Addressing regional tourism policy: Tools for sustainable destination management
Journal of Vacation Marketing
-
Assessing the distribution of elusive non-game carnivores: are hunters valuable informants?
Journal of Wildlife Management
-
The effect of science and technology parks on tenant firms: a literature review
Journal of Technology Transfer, Vol. 48, Núm. 4, pp. 1489-1531
2022
-
Impact of Non-Profit Organizations’ Accountability: Empirical evidence from the democratic Republic of Congo
World Development Perspectives, Vol. 28
2021
-
Estudo da estancia e do gasto na segmentación do turista internacional con motivación relixiosa en Galicia
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 30, Núm. 3, pp. 79-97
2018
-
The influence of Science and Technology Park characteristics on firms' innovation results
Papers in Regional Science, Vol. 97, Núm. 2, pp. 253-279
-
Volatility spillovers between foreign exchange and stock markets in industrialized countries
Quarterly Review of Economics and Finance, Vol. 70, pp. 121-136
2017
-
Technology Parks versus Science Parks: Does the university make the difference?
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 116, pp. 13-28
2016
-
A contribution to the empirics of convergence in real GDP growth: the role of financial crises and exchange-rate regimes
Applied Economics, Vol. 48, Núm. 23, pp. 2156-2169
-
Advertising from the Perspective of Festivals: the present and future of commercial communication in the categories of awards (2013-2014)
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 29, Núm. 2, pp. 81-100
2015
-
Growth dynamics, financial crises and exchange rate regimes
Applied Economics Letters, Vol. 22, Núm. 10, pp. 767-771
-
Temporary ban on short positions and financial market volatility: evidence from the Madrid Stock Market
Applied Economics Letters, Vol. 22, Núm. 11, pp. 854-859
2014
-
Real exchange rate volatility, financial crises and exchange rate regimes
Applied Economics, Vol. 46, Núm. 8, pp. 826-847
2012
-
Experiencia y eventos. La creación de “experiencia de marca” a partir de la organización de eventos. El caso español (2010)
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 5, pp. 64-78
2010
-
Structural breaks in volatility: Evidence for the OECD and non-OECD real exchange rates
Journal of International Money and Finance, Vol. 29, Núm. 1, pp. 139-168
2008
-
Las estrategias corporativas y los resultados empresariales: Un análisis por tipo de estrategia corporativa y sector industrial en España
Cuadernos de Administracion, Vol. 21, Núm. 37, pp. 61-79
-
Turismo, universidad, conocimiento y empresa: ¿mundos aislados?
Journal of Tourism Analysis = Revista de Análisis Turístico, Núm. 6, pp. 66-75
2007
-
On the manipulation of social choice correspondences
Social Choice and Welfare, Vol. 29, Núm. 2, pp. 175-199