Las ilustraciones del ciclo del agua en los textos de Educación Primaria

  1. Reyero Cortiña, Carmen
  2. Calvo, Mercedes
  3. Vidal, María Pilar
  4. García García, Eugenia
  5. Morcillo Ortega, Juan Gabriel
Zeitschrift:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Datum der Publikation: 2007

Ausgabe: 15

Nummer: 3

Seiten: 287-294

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Indikatoren

Zitate erhalten

  • Zitate in Dialnet Metriken: 4 (18-02-2024)

CIRC

  • Sozialwissenschaften: D

Zusammenfassung

Didactic research has highlighted the fact that students have comprehension difficulties and wrong ideas about the Water Cycle. This paper studies the illustrations shown in Primary Educations textbooks issued by well-established nationwide publishing houses. We try to disclose the possible connection between what the illustration show and the student interpretation of them, and to promote a discussion on its use among future teachers.