Las ilustraciones del ciclo del agua en los textos de Educación Primaria

  1. Carmen Reyero Cortiña
  2. Mercedes Calvo
  3. María Pilar Vidal
  4. Eugenia García García
  5. Juan Gabriel Morcillo Ortega
Revista:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Ano de publicación: 2007

Volume: 15

Número: 3

Páxinas: 287-294

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Indicadores

Citas recibidas

  • Citas en Dialnet Métricas: 4 (05-12-2023)

CIRC

  • Ciencias Sociais: D

Resumo

Didactic research has highlighted the fact that students have comprehension difficulties and wrong ideas about the Water Cycle. This paper studies the illustrations shown in Primary Educations textbooks issued by well-established nationwide publishing houses. We try to disclose the possible connection between what the illustration show and the student interpretation of them, and to promote a discussion on its use among future teachers.