Realidad aumentada como recurso en el aprendizaje de las Ciencias Naturales en el grado de Magisterio en Educación Primaria

  1. Torres Payá, Inés 1
  2. Caballero Armenta, Manuela 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Libro:
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas
  1. González Montero de Espinosa, Marisa (dir.)
  2. Baratas Díaz, Alfredo (dir.)
  3. Brandi, Antonio (coord.)

Editorial: Santillana

ISBN: 978-84-680-5183-3

Ano de publicación: 2018

Páxinas: 499-506

Tipo: Capítulo de libro

Resumo

Augmented Reality is a very useful tool to work different contents of the curriculum at all educational levels. Some possibilities to work with RA Natural Sciences are shown and in a more detailed way an experience is presented with students of the Primary Education Degree (Faculty of Education, UCM), in the topic mineral resources around us. The groups shared the daily spaces (bathroom, kitchen, classroom, park, street, etc.) and created a layar for each space with banks of images, stories, videos, blogs, layar that could be seen when scanning the image associated with the same from the Virtual Campus.