EQUIAL
EQUIAL (Equipo de investigación sobre adquisición del lenguaje)
Publications (109) Publications auxquelles un chercheur a participé
2024
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Anticipatory coarticulation of the Spanish alveolar fricative /s/ in adults with apraxia versus dysarthria
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 1
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El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 44, Núm. 1
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The relationship between direct or indirect therapy and language profiles in children with developmental language disorder (DLD) across European countries
European Journal of Special Needs Education
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“I don’t know who you are”: anomia for people’s names in Alzheimer’s disease
Aging, Neuropsychology, and Cognition
2023
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A Sentence Repetition Task in Spanish language: a valid tool for early language assessment
CoDAS, Vol. 35, Núm. 5, pp. e20220164
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Decisiones parentales sobre la crianza en entornos multilingües basadas en experiencias personales
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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Descriptive discourse in fluent aphasia: The predictive role of attention, phonology, lexical retrieval and semantics
Journal of Communication Disorders, Vol. 104
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El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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El efecto de la pandemia sobre el desarrollo del lenguaje en los dos primeros años de vida
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 3
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Gaze Following as an Early Diagnostic Marker of Autism in a New Word Learning Task in Toddlers
Journal of Autism and Developmental Disorders
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How flexible is the orthographic processing of flankers? Effects for letter order and letter identification
Language and Cognition, Vol. 99, Núm. 3
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Mejorar la lengua oral en estudiantes de secundaria mediante un programa de desarrollo profesional reflexivo
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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Pupillary Responses to Pseudowords with Different Morphological and Imageability Features
Journal of Psychophysiology, Vol. 37, Núm. 4, pp. 215-222
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Temporal acoustic properties of the sibilant fricative /s/ for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers
Clinical Linguistics and Phonetics
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Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions
Language Learning and Development, Vol. 19, Núm. 1, pp. 16-33
2022
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Adaptación de un congreso presencial a virtual en el aula: proceso reflexivo de los/las estudiantes sobre competencias transversales
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 573-584
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Allocation and funding of Speech and Language Therapy for children with Developmental Language Disorders across Europe and beyond
Research in Developmental Disabilities, Vol. 121
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Autoevaluación y toma de decisiones para mejorar la competencia oral en Educación Secundaria
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 62, pp. 83-99
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Coordinación interuniversitaria para la realización virtual de prácticas sanitarias a través de videoconferencias
Avances y desafíos para la transformación educativa
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Evaluación de Valores Perdidos en Modelos de Crecimiento Latente
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 65-80