Publicaciones (108) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. CENTROS EDUCATIVOS Y SALUD MENTAL: UNA NECESIDAD INELUDIBLE (PROYECTO PSICE)

    XX FORO INTERNACIONAL SOBRE EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA INVESTIGACIÓN Y LA EDUCACION SUPERIOR (FECIES)

  2. EDUCACIÓN EMOCIONAL EN CONTEXTOS UNIVERSITARIOS

    XX FORO INTERNACIONAL SOBRE EVALUACIÓN DE LA CALIDAD DE LA INVESTIGACIÓN Y LA EDUCACION SUPERIOR (FECIES)

  3. Imitation of Novel Intransitive Body Actions in a Beluga Whale (Delphinapterus leucas): A “Do as Other Does” Study

    Animals, Vol. 13, Núm. 24

  4. Multimodal imitative learning and synchrony in cetaceans: A model for speech and singing evolution

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  5. Orcas remember what to copy: a deferred and interference-resistant imitation study

    Animal Cognition, Vol. 26, Núm. 3, pp. 1035-1048

2022

  1. A digital generation in scrutiny. Children’s ideas about the internet and the online information

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 4, pp. 842-869

  2. ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  3. Activity time budgets of ecologically relaxed groups of geladas (Theropithecus gelada) and mandrills (Mandrillus sphinx): what happens when time is no longer a constraint?

    Ethology Ecology and Evolution, Vol. 34, Núm. 4, pp. 418-433

  4. Peer likeability and victimization in young adolescents: Moderating effects of descriptive and status group norms for aggression and prosocial behaviour and network density

    British Journal of Educational Psychology, Vol. 92, Núm. 3, pp. 925-954

  5. Promoting Handwriting Fluency for Preschool and Elementary-Age Students: Meta-Analysis and Meta-Synthesis of Research From 2000 to 2020

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  6. Propuestas innovadoras para el desarrollo de competencias socio-emocionales a través del Aprendizaje Basado en Proyectos

    La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 183-194

  7. Raising the level: orangutans solve the floating peanut task without visual feedback

    Primates, Vol. 63, Núm. 1, pp. 33-39

  8. Spanish normative data of the Strengths and Difficulties Questionnaire in a community-based sample of adolescents

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 151-160