Desarrollo cognitivo y socio-emocional en la niñez
IDESCO
Universidad de La Rioja
Logroño, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de La Rioja (8)
2022
-
Bullying, cyberbullying and mental health: the role of student connectedness as a school protective factor
Psychosocial Intervention, Vol. 31, Núm. 1, pp. 33-41
2020
-
What makes children defy their peers? Chinese and Spanish preschoolers' decisions to trust (or not) peer consensus
Social Development, Vol. 29, Núm. 2, pp. 494-508
2019
-
Myths in science: Children trust but do not retain their teacher's information
Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 62, pp. 116-121
2018
-
Bullying, defending, and outsider behaviors: The moderating role of social status and gender in their relationship with empathy
Scandinavian Journal of Psychology
-
Variables individuales y de aula implicadas en las conductas de defensa en las situaciones de acoso escolar: un estudio multinivel
IX Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
What makes a defender? A multilevel study of individual correlates and classroom norms in explaining defending behaviors
School Psychology Review, Vol. 47, Núm. 1, pp. 34-44
2016
-
La evaluación del "cyberbullying": situación actual y retos futuros
Papeles del psicólogo, Vol. 37, Núm. 1, pp. 27-35
2011
-
Violencia entre iguales en educación primaria: el papel de los compañeros y su relación con el estatus sociométrico
Psicothema, Vol. 23, Núm. 2, pp. 245-251