IDESCO
Desarrollo cognitivo y socio-emocional en la niñez
Publicaciones (104) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2023
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
-
Child-centered communication interventions in pediatric oncology: A scoping review and proposed new communication model
Pediatric Blood and Cancer, Vol. 70, Núm. 9
-
Conocimiento y naturalización de los estereotipos de género en estudiantes de secundaria y su relación con la aceptación en el grupo de iguales
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 857-868
-
Miradas a la participación y el género en las aulas universitarias
El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte
-
¿Qué piensan nuestras alumnas y nuestros alumnos sobre la participación en la universidad?
Miradas a la participación y al género en las aulas universitarias: una guía para docentes (Los Libros de la Catarata), pp. 47-67
2022
-
A digital generation in scrutiny. Children’s ideas about the internet and the online information
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 4, pp. 842-869
-
Bullying, cyberbullying and mental health: the role of student connectedness as a school protective factor
Psychosocial Intervention, Vol. 31, Núm. 1, pp. 33-41
-
Discursos flexibles en torno a las identidades sexuales y de género en la adolescencia: “un sentimiento de cómo te vives”
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 3, Núm. 2, pp. 78-95
-
Emotional Experience and Type of Communication in Oncological Children and Their Mothers: Hearing Their Testimonies Through Interviews
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Gender Similarities in the Mathematical Performance of Early School-Age Children
Mathematics, Vol. 10, Núm. 17
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Myths of Popular Psychology Among University Students and Teachers: Does Training in Psychology Reduce Belief in Myths?
Teaching of Psychology
-
Naturalización y estabilidad de estereotipos de género en estudiantes de Educación Secundaria
Educación con perspectiva de género (Dykinson), pp. 71-75
-
Percepciones de la participación en las aulas universitarias desde un enfoque de género y de diversidades
Educación con perspectiva de género (Dykinson), pp. 117-123
-
Proyecto de aprendizaje-servicio en la universidad para trabajar el sexismo en contextos educativos formales e informales
Educación con perspectiva de género (Dykinson), pp. 205-209
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
-
‘It depends entirely on the person’: freedom and inequality in Spanish youth gender discourses
Sex Education, Vol. 22, Núm. 5, pp. 582-594
2021
-
An Exploratory Study about Patterns of Parental Home Literacy Activities during the COVID-19 Confinement among Spanish Families
Early Education and Development, Vol. 32, Núm. 6, pp. 812-829
-
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 983-995