JOSÉ MANUEL
ROBLES MORALES
Profesor titular de universidad
Publications (74) JOSÉ MANUEL ROBLES MORALES publications
2024
-
Emotivism Trends in Digital Political Communication: The Influence on the Results of the US Presidential Elections
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Polarization and hate speech based on fuzzy logic and transformers: the case of the 2023 Spanish general elections
Mathematical Population Studies, Vol. 31, Núm. 4, pp. 289-307
2023
-
Affective harmony between politicians and network users: the national strike in Colombia, 2021
Tempo Social, Vol. 35, Núm. 1, pp. 163-190
-
Digital Activism Masked―The Fridays for Future Movement and the “Global Day of Climate Action”: Testing Social Function and Framing Typologies of Claims on Twitter
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 12
-
La cuestión abierta de las tres P: polarización, populismo y posverdad en perspectiva emotivista
Isegoría: Revista de filosofía moral y política, Núm. 69
-
Polarization and incivility in digital debates on women’s rights in Spain. Not just a matter of machismo
Journal of Gender Studies, Vol. 32, Núm. 1, pp. 18-32
2022
-
A New Approach to Polarization Modeling Using Markov Chains
Communications in Computer and Information Science
-
Cuando la negatividad es el combustible. Bots y polarización política en el debate sobre el COVID-19
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 71, pp. 63-75
-
El empleo de escenas de películas para ilustrar conceptos teóricos en las Ciencias Sociales
Retos y experiencias de la renovación pedagógica y la innovación en las ciencias sociales (Dykinson), pp. 186-200
-
Inequalities in digital welfare take-up: lessons from e-government in Spain
Policy Studies, Vol. 43, Núm. 5, pp. 1096-1111
-
Love and Hate During Political Campaigns in Social Networks
Studies in Computational Intelligence
-
The Un-Connectivity of Connective Parties: Analyzing the Online Interaction Patterns of Unidos Podemos in Spain
Journal of Political Marketing
2020
-
Affective homogeneity in the Spanish general election debate. A comparative analysis of social networks political agents
Information Communication and Society, Vol. 23, Núm. 2, pp. 216-233
-
Measuring polarization: a fuzzy set theoretical approach
Communications in Computer and Information Science
-
Una “vuelta breve” a la participación política digital y el acontecimiento mediático en las ideas de Sergio Roncallo-Dow
Palabra Clave, Vol. 23, Núm. 0
2019
-
Las redes sociales como nuevo elemento de desigualdad de la comunicación partidista
Las elecciones autonómicas de 2015 y 2016 (Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS)), pp. 129-142
-
Postmaterialismo y comunitarismo como predictores de la percepción de la ciencia y la tecnología
Percepción social de la Ciencia y la Tecnología 2018 (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología, FECYT), pp. 235-249
-
The polarization of "La Manada": The public debate in Spain and the risks of digital political communication
Tempo Social, Vol. 31, Núm. 3, pp. 193-216
2018
-
Commodification and digital political participation: The “15-M Movement” and the collectivization of the internet
Palabra Clave, Vol. 21, Núm. 4
-
Social index construction method based on consistent aggregation operator families
IEEE International Conference on Fuzzy Systems