Departamento: Filología Clásica

Facultad: Filología

Área: Filoloxía Latina

Grupo de investigación: Textos epigráficos antiguos de la Península Ibérica y del Mediterráneo griego (TEAPIMEG)

Correo el.: alvarocancela@ucm.es

Doutor pola Universidad Complutense de Madrid coa tese El corpus atribuido a Sisberto de Toledo estudio, historia del texto y edición crítica 2018. Dirixida por Dra. Isabel Velázquez Soriano, Dr/a. Jacques Elfassi.

PhD (Classics); MA (Classics); BA (Classics); BA (Linguistics). I am Lecturer in Latin (Tenure Track, Department of Classics, Universidad Complutense de Madrid). I am mostly interested in textual criticism, the stemmatic method, paleography, history of Classical Scholarship, as well as the transmission and editing of Latin and Greek literature, in particular late and christian authors.