Publications (29) ELENA ORDUNA NOCITO publications

2021

  1. Developing Intercultural Communicative Competence: A Cornerstone in EMI in-service Training Programmes in Higher Education

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 34, pp. 159-184

2020

  1. La competencia intercultural: clave para la comunicación internacional en la enseñanza de segundas lenguas en el EEES

    Das Leben in einem Rosa Licht sehen: Festschrift für Rosa Piñel (Peter Lang), pp. 113-130

  2. La internacionalización de la educación superior: Una reflexión sobre la política educativa y lingüística de la universidad española

    X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas

2019

  1. Coherence in Language Policy Making in Tertiary Education

    Internationalising Learning in Higher Education, pp. 17-33

2014

  1. La incorporación de 12 en los grados del EEES: implantación del itinerario bilingüe en el grado de publicidad y los cambios en la política lingüística universitaria

    Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior (ACCI (Asociación Cultural y Científica Iberoamericana)), pp. 369-386

  2. Understanding the semantic field of "foreignness" in English: a cognitive-semantic study of the term "foreigner" and other related ones

    "Foreigners", "Ausländer", "Extranjeros": Cultural and linguistic representations (Peter Lang), pp. 183-211

2013

  1. Language Accreditation in Spanish University Circles: Relevant features in ACLES’s model

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13

  2. Language Accreditation in Spanish University Circles: relevant features in ACLES’s model

    Actas del I Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: en camino hacia el plurilingüismo : 28-30 de septiembre de 2012

2012

  1. Análisis de la frecuencia de uso de los grupos adverbiales interactivos en el inglés académico de los universistarios españoles y sus implicaciones pedagógicas

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 12

  2. Developing advertising students' skills through a task-based activity within the clil methodology framework:: a proposal

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 364-375

  3. La traducción de los significados socio-pragmáticos de los sistemas de tratamiento pronominales T/V: el caso de King Lear al español actual

    Estudios de traducción e interpretación

  4. Learning CLIL through CLIL

    Assessment and Evaluation in CLIL (IBIS), pp. 134- 144

  5. Learning clil through clil

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 236-248

  6. Signalling alignment: a corpus study of EFL use of discourse verbs in EAP

    Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011]

2011

  1. A new LSP educational experience in Nebrija University

    Language Learning in Higher Education : Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), Vol. 1, Núm. 2, pp. 467-483

  2. CLIL MODULE REPOSITORY: A CONTRIBUTION

    2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)

  3. CLIL Module Repository: A Contribution

    Proceedings of the 4th International Conference on Education, Research and Innovation held on 14-16 November 2011 in Madrid, Spain

2010

  1. APPLYING CLIL TO HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE OF COLLABORATIVE WORK BETWEEN ADVERTISING AND APPLIED LANGUAGES DEPARTMENTS

    3RD INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2010)