ELENA
ORDUNA NOCITO
Profesora contratada doctora
Publications (29) ELENA ORDUNA NOCITO publications
2022
-
Aligning higher education language policies with lecturers’ views on EMI practices: A comparative study of ten European Universities
System, Vol. 104
-
La perspectiva del alumnado sobre la internacionalización y su papel en la elaboración de políticas lingüísticas sostenibles
III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española
2021
-
Developing Intercultural Communicative Competence: A Cornerstone in EMI in-service Training Programmes in Higher Education
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 34, pp. 159-184
2020
-
La competencia intercultural: clave para la comunicación internacional en la enseñanza de segundas lenguas en el EEES
Das Leben in einem Rosa Licht sehen: Festschrift für Rosa Piñel (Peter Lang), pp. 113-130
-
La internacionalización de la educación superior: Una reflexión sobre la política educativa y lingüística de la universidad española
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
2019
-
Coherence in Language Policy Making in Tertiary Education
Internationalising Learning in Higher Education, pp. 17-33
2014
-
La incorporación de 12 en los grados del EEES: implantación del itinerario bilingüe en el grado de publicidad y los cambios en la política lingüística universitaria
Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior (ACCI (Asociación Cultural y Científica Iberoamericana)), pp. 369-386
-
Understanding the semantic field of "foreignness" in English: a cognitive-semantic study of the term "foreigner" and other related ones
"Foreigners", "Ausländer", "Extranjeros": Cultural and linguistic representations (Peter Lang), pp. 183-211
2013
-
Language Accreditation in Spanish University Circles: Relevant features in ACLES’s model
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13
-
Language Accreditation in Spanish University Circles: relevant features in ACLES’s model
Actas del I Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: en camino hacia el plurilingüismo : 28-30 de septiembre de 2012
2012
-
Análisis de la frecuencia de uso de los grupos adverbiales interactivos en el inglés académico de los universistarios españoles y sus implicaciones pedagógicas
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 12
-
Developing advertising students' skills through a task-based activity within the clil methodology framework:: a proposal
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 364-375
-
La traducción de los significados socio-pragmáticos de los sistemas de tratamiento pronominales T/V: el caso de King Lear al español actual
Estudios de traducción e interpretación
-
Learning CLIL through CLIL
Assessment and Evaluation in CLIL (IBIS), pp. 134- 144
-
Learning clil through clil
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 236-248
-
Signalling alignment: a corpus study of EFL use of discourse verbs in EAP
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011]
2011
-
A new LSP educational experience in Nebrija University
Language Learning in Higher Education : Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), Vol. 1, Núm. 2, pp. 467-483
-
CLIL MODULE REPOSITORY: A CONTRIBUTION
2011 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI)
-
CLIL Module Repository: A Contribution
Proceedings of the 4th International Conference on Education, Research and Innovation held on 14-16 November 2011 in Madrid, Spain
2010
-
APPLYING CLIL TO HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE OF COLLABORATIVE WORK BETWEEN ADVERTISING AND APPLIED LANGUAGES DEPARTMENTS
3RD INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2010)