PEDRO PABLO
GÓMEZ MARTÍN
Profesor contratado doctor
Publications (101) PEDRO PABLO GÓMEZ MARTÍN publications
2024
-
Checking Different Video Game Mechanics to Assess Cognitive Abilities in Groups with and without Emotional Problems
Journal of Intelligence, Vol. 12, Núm. 1
2023
-
AI Behavior Graphs: A Visual Toolkit for Defining NPC Specifications for Regression Testing
CEUR Workshop Proceedings
-
Diseño iterativo y colaborativo de Educational Escape Rooms en el Museo Nacional de Ciencias Naturales
CEUR Workshop Proceedings
-
Reinforcement Learning with Temporal Logic Specifications for Regression Testing NPCs in Video Games
IEEE Conference on Computatonal Intelligence and Games, CIG
2022
-
Asignaturas de Proyectos en el Grado en Desarrollo de Videojuegos
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 95-102
-
Liquid Snake: a test environment for video game testing agents
CEUR Workshop Proceedings
2021
-
A proposal for combining reinforcement learning and behavior trees for regression testing over gameplay metrics
CEUR Workshop Proceedings
-
Reinforcement Learning Methods to Evaluate the Impact of AI Changes in Game Design
17th AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, AIIDE 2021
-
Turning base transceiver stations into scalable and controllable dc microgrids based on a smart sensing strategy
Sensors (Switzerland), Vol. 21, Núm. 4, pp. 1-25
2020
-
A day-ahead irradiance forecasting strategy for the integration of photovoltaic systems in virtual power plants
IEEE Access, Vol. 8, pp. 204226-204240
-
Addressing Challenges in Prosumer-Based Microgrids with Blockchain and an IEC 61850-Based Communication Scheme
IEEE Access, Vol. 8, pp. 201806-201822
-
Telemetry and machine learning to speed-up the measure of intelligence through video games
CEUR Workshop Proceedings
2019
-
Measuring Preferences in Game Mechanics: Towards Personalized Chocolate-Covered Broccoli
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Pistas en lenguaje natural en jueces en línea
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4
-
Trained behavior trees: Programming by demonstration to support AI game designers
IEEE Transactions on Games, Vol. 11, Núm. 1, pp. 5-14
2018
-
A Hybrid Approach to Short-Term Load Forecasting Aimed at Bad Data Detection in Secondary Substation Monitoring Equipment
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 18, Núm. 11
-
Hacia la personalización de las aventuras culturales
XVIII Conferencia de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial (CAEPIA 2018): avances en Inteligencia Artificial. 23-26 de octubre de 2018 Granada, España
-
¡Acepta el Reto!: Juez Online para Docencia en Español
TICAI 2017: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 45-52
-
¡No corráis insensatos!: Cómo reducir el absentismo en asignaturas de programación
ReVisión, Vol. 11, Núm. 1
2017
-
"¡Acepta el reto!": juez online para docencia en español
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2