Publications (21) Publications de MARÍA CRISTINA ALONSO VÁZQUEZ

2007

  1. Los molinos de viento vistos por algunos ilustradores europeos del Quijote

    Don Quijote por tierras extranjeras: Estudios sobre la recepción internacional de la novela cervantina (Cuenca : Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2007), pp. 277-301

2006

  1. Gradualness in the learning process of the english language

    Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas

  2. La gradualidad en el aprendizaje de la negación inglesa

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 18, pp. 13-27

  3. Learning strategies used in the acquisition of the English negation system by EFL Spanish speakers

    A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing (Facultad de Filología), pp. 85-108

2005

  1. Avoidance as a learning strategy

    Estudios ingleses de la Universidad Complutense, Núm. 13, pp. 67-83

  2. Evaluating learner's progress in acquiring the English negation system

    Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada

  3. How do teachers react to ESL writing errors?

    La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador]

  4. La representación visual de las ventas: una interpretación pragmática

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 17, pp. 27-35

  5. Some effects of EFL and L2 language learning contexts on developmental sequences

    La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador]

  6. The size effect in a multiple choice test

    La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador]

  7. Transfer and linguistic context in the learning process of english negative structures

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 31, pp. 25-42

2004

  1. Age and learning: A study in english negation

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 2, pp. 9-30

  2. Consolidated Learning, Learning Speed and Cross-linguistic Transfer

    VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 1, pp. 9-32

  3. Some effects of EFL and L2 language learning contexts on developmental sequences

    Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 301-308

  4. The size effect in a multiple choice test

    Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 143-156

2000

  1. Cognitive devices in the acquisition of existential-presentational constructions by EFL spanish speakers

    Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje (s.n.), pp. 1603-1612

1997

  1. El aprendizaje de una lengua extranjera: proceso no gradual

    Interlingüística, Núm. 7, pp. 21-26