ÁGUEDA
ESTEBAN TALAYA
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (35)
2023
-
Co-creation of value in smart ecosystems: past trends and future directions in tourism literature
Journal of Hospitality and Tourism Technology, Vol. 14, Núm. 3, pp. 365-383
-
How Do Affect the Infusion of Smart Technology and Mindfulness of Tourism SMEs on Competitiveness?
Springer Proceedings in Business and Economics
2022
-
Digital tools and smart technologies in marketing: a thematic evolution
International Marketing Review, Vol. 39, Núm. 5, pp. 1122-1150
2019
-
Neurobranding universitario: neurociencia como metodología para analizar un evento de graduación
Omnichannel Marketing: las nuevas reglas de la distribución y el consumo en un mundo omnicanal (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 251-273
-
Smart Tourism: Effects on Business Competitiveness
Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019
2018
-
The effect of new technologies on psychological consequences and risk perceptions of sales agents
Journal of Risk Research, Vol. 21, Núm. 11, pp. 1409-1429
2017
-
Sales agents vs the internet: Understanding service sabotage based on the conservation of resources theory
Internet Research, Vol. 27, Núm. 4, pp. 858-884
2015
-
Is ICT good for employees? An analysis of its effects on sales agents' perceptions of service cannibalization
Computers in Human Behavior, Vol. 51, Núm. PA, pp. 263-271
-
Market segmentation in wine tourism: strategies for wineries and destinations in Spain
Journal of Wine Research, Vol. 26, Núm. 3, pp. 192-224
-
Perceptions of service cannibalisation: The moderating effect of the type of travel agency
Tourism Management, Vol. 48, pp. 329-342
-
Service-Dominant Logic in tourism: the way to loyalty
Current Issues in Tourism, Vol. 18, Núm. 8, pp. 706-724
2013
-
Análisis de la demanda turística en España
La actividad turística española en 2012: edición 2013 (Editorial Universitaria Ramón Areces), pp. 43-52
-
Segmentation of tourists and day-trippers in Castilla-La Mancha (Spain): Main differences and similarities
Research Studies on Tourism and Environment (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 69-88
-
What are the main factors attracting visitors to wineries? A PLS multi-group comparison
Quality and Quantity, Vol. 47, Núm. 5, pp. 2637-2657
2012
-
Key quality attributes according to the tourist product
European Journal of Tourism Research, Vol. 5, Núm. 2, pp. 166-170
-
Segmentation of tourists and day-trippers in castilla-la mancha (Spain): Main differences and similarities
Research Studies on Tourism and Environment (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 69-87
2010
-
Efecto directo de la familiaridad sobre la imagen de un destino turístico cultural
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 216
-
La gestión del turismo en los programas de innovación rural de Castilla-La Mancha
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 10, Núm. 1, pp. 111-124
2009
-
Nuevas tecnologías en la distribución comercial en turismo y su impacto en el consumidor
Distribución comercial: estrategias para competir por el consumidor (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 37-50
2008
-
Market driving in retail banking
International Journal of Bank Marketing, Vol. 26, Núm. 4, pp. 260-274