ANA
CANO ORTIZ
Profesora ayudante doctora
Publicaciones (100) Publicaciones de ANA CANO ORTIZ
2024
-
Conocimiento y uso de las plantas como recurso educativo en servicios botánicos
Perspectivas contemporáneas en educación: innovación, investigación y transformación (Dykinson), pp. 371-389
-
Contribution to the Iberian thermomediterranean oak woods (Spain, Portugal): the importance of their teaching for the training of experts in environmental management
Plant Biosystems
-
Ecological and Syntaxonomic Analysis of the Communities of Glebionis coronaria and G. discolor (Malvion neglectae) in the European Mediterranean Area
Plants, Vol. 13, Núm. 5
-
El comic como recurso escolar: mejora de la transmisión y asimilación del conocimiento fotosintético
Perspectivas contemporáneas en educación: innovación, investigación y transformación (Dykinson), pp. 353-370
-
Emociones en el aprendizaje de Química en Bachillerato: estudio de caso
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
La botánica en la escuela: adaptaciones de las plantas al mundo que les rodea
Perspectivas contemporáneas en educación: innovación, investigación y transformación (Dykinson), pp. 333-352
-
Real-World Use of Hybrid Closed-Loop Systems during Diabetes Camp: A Preliminary Study for Secure Configuration Strategies in Children and Adolescents
Nutrients, Vol. 16, Núm. 14
-
Research and management of thermophilic cork forests in the central-south of the Iberian peninsula
Plant Biosystems, Vol. 158, Núm. 5, pp. 942-962
-
Urban Natural Spaces as Laboratories for Learning and Social Awareness
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 8
2023
-
Actividades con biografías de geólogas: Fomentando vocaciones científicas en un contexto inclusivo
Supervisión 21: revista de educación e inspección, Núm. 68
-
Current and Potential Future Distribution of Endemic Salvia ceratophylloides Ard. (Lamiaceae)
Land, Vol. 12, Núm. 1
-
Enseñanza para la sostenibilidad: hoja de ruta para la gestión territorial a través del valor pascícola
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 758-775
-
How to reduce the supply of nutrients to the soil, increase water reserves, and mitigate climate change
Agroforestry for Carbon and Ecosystem Management (Elsevier), pp. 223-232
-
La fitoeducación como vehículo el conocimiento, métodos prácticos como modelo de enseñanza
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 776-794
-
Marco de acción, educación en biodiversidad como herramienta para la consecución de un desarrollo sostenible
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 741-757
-
New plant communities to define the southern boundary of the European Atlantic Province in mainland Portugal
Plant Sociology, Vol. 60, Núm. 2, pp. 39-55
-
Teaching about biodiversity from phytosociology: evaluation and conservation
Plant Sociology, Vol. 60, Núm. 2, pp. 25-37
2022
-
Alien flora in Calabria (Southern Italy): an updated checklist
Biological Invasions, Vol. 24, Núm. 8, pp. 2323-2334
-
Analysis of the Forest Landscape and Its Transformations through Phytotoponyms: A Case Study in Calabria (Southern Italy)
Land, Vol. 11, Núm. 4
-
Climatology, Bioclimatology and Vegetation Cover: Tools to Mitigate Climate Change in Olive Groves
Agronomy, Vol. 12, Núm. 11