Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
Departamento
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (19)
2024
-
A protocol for the annotation of evaluative stance and metaphor across four discourse genres
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 2, pp. 486-517
2023
-
Introduction
Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse
-
Redibujando los límites del Sahara Occidental: el espacio fronterizo en "Un beduino en el Caribe"
Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción (Dykinson), pp. 367-389
-
Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse
Peter Lang AG, pp. 1-501
-
Teacher involvement in the use of digital tools in conservatory, municipal music school and university classrooms
Per Musi, Vol. 24
2022
-
Deméter y la revisión de los mitos clásicos: madres soñadas y madres cotidianas en la poesía contemporánea en lengua inglesa
1616: Anuario de la Sociedad Española de Literatura General y Comparada, Núm. 12, pp. 203-226
-
Introduction to the Special Issue: SOFT SKILLS IN HUMANITIES EDUCATION: AUTOMATION AND THE FUTURE OF THE WORKFORCE
International Journal of Humanities Education
-
La venganza de Perséfone. De doncella raptada a monstruo antagonista en God of War: Chains of Olympus
Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 20, pp. 129-143
2021
-
El amor interracial como arma de resistencia política en el relato breve «Hora de partir» de César A. Mba Abogo
Más allá de la página: nuevos ensayos sobre ficción hispánica (Instituto de Humanismo y Tradición Clásica), pp. 193-206
-
Penelopean aesthetics in Fun Home: drawing queer potentialies
Journal of Graphic Novels and Comics, Vol. 12, Núm. 2, pp. 97-107
2020
-
"At Least I Have the Flowers of Myself": Revisionist Myth-Making in H.D.'s "Eurydice"
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 62, pp. 69-89
-
López Gregoris, Rosario y Cristóbal Macías Villalobos (eds.). 2020. The Hero Reloaded. The reinvention of the classical hero in contemporary mass media. Ámsterdam/Filadelfia: John Benjamins Publishing Company, 160 pp. ISBN 978-90-272-0495-0
1616: Anuario de la Sociedad Española de Literatura General y Comparada, Núm. 10, pp. 215-218
-
Women in poetry and comics: multimodal dialogue between John Keats and Edna St. Vincent Millay
Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos, Núm. 123, pp. 21-37
-
“No roses, white nor red, glow here”: The motif of the garden in two proserpine poems by A. Swinburne and D. Greenwell
CLCWeb - Comparative Literature and Culture, Vol. 22, Núm. 4
2018
-
Evidential adverbs/particles in English and other European languages: a summary of three semantic/pragmatic studies
Broadening horizons: a peak panorama of English studies in Spain: [41th AEDEAN Conference]
-
The harp and the poet: The harp as a metaphor for the romantic heart
Anglo Saxonica, pp. 27-49
2017
-
José Manuel Losada (Ed.). “Mitos de hoy. Ensayos de mitocrítica cultural”. Berlín: Logos Verlag, 2016. 205 pp. ISBN: 978-3-8325-4239-9
Amaltea: revista de mitocrítica, Núm. 9, pp. 87-89
2013
-
A Wanderer and Captive in Paris: Urban Landscape of Female Vulnerability in Jean Rhys’ Interwar Novels
Ángulo Recto: Revista de estudios sobre la ciudad como espacio plural, Vol. 5, Núm. 2, pp. 95-114
-
Metaphorical creativity and recontextualization in multimodal advertisements on e-business across time
Metaphor and the Social World, Vol. 3, Núm. 2, pp. 199-219