Investigación y Psicología en Educación
Departamento
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (59)
2024
-
A web-enabled, school-based intervention for bullying prevention (LINKlusive): a cluster randomised trial
eClinicalMedicine, Vol. 68
-
School bullying in children and adolescents with neurodevelopmental and psychiatric conditions: a systematic review and meta-analysis
The Lancet Child and Adolescent Health, Vol. 8, Núm. 2, pp. 122-134
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2023
-
A Sentence Repetition Task in Spanish language: a valid tool for early language assessment
CoDAS, Vol. 35, Núm. 5, pp. e20220164
-
Análisis del abandono educativo temprano en España: condicionantes del abandono y motivos para regresar al sistema educativo
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 523-549
-
La implicación parental y sus efectos en los resultados escolares: medio siglo de evidencia meta-analítica
La alianza familia-escuela y su impacto educativo: elementos para la generación de políticas educativas basadas en la evidencia (Narcea), pp. 53-76
-
Student participation: between the twilight of the liberal model of democracy and the rise of neoliberal policies
Pedagogy, Culture and Society
-
The Role of Relational Complexity and the Terms Used in Analogical Retrieval
Psykhe, Vol. 32, Núm. 1, pp. 1-14
2022
-
Academic Failure and Dropout: Untangling Two Realities
European Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 2275-2289
-
Condicionantes del rendimiento académico: revisión sistemática de 25 años de meta-análisis
Revista de educación, Núm. 398, pp. 39-85
-
Defining the profile of students with low academic achievement: A cross-country analysis through PISA 2018 data
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Inteligencia Emocional como Predictor de Satisfacción en Docentes de Infantil y Primaria
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 4, pp. 51-68
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Measurement properties of attitudes towards creative persons questionnaire: A reliable tool for understanding attitudes towards creative persons
Creativity Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 435-450
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
2021
-
A pressure indicator for the impact of Iberian wild goat on moss and soils in a Mediterranean climate
Euro-Mediterranean Journal for Environmental Integration, Vol. 6, Núm. 3
-
Análisis de la evaluación de programas de intervención en motivación en Educación Secundaria
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 39, Núm. 2, pp. 503-525
-
Association of Different Forms of Child Maltreatment With Peer Victimization in Mexican Children and Adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 983-995
-
Efficacy of a Web-Enabled, School-Based, Preventative Intervention to Reduce Bullying and Improve Mental Health in Children and Adolescents: Study Protocol for a Cluster Randomized Controlled Trial
Frontiers in Pediatrics, Vol. 9