Filología
Fakultatea
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaUniversidad Nacional de Educación a Distancia-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (62)
2023
-
Beyond the conservative hypothesis: a meta-analysis of lexical-semantic processing in Williams syndrome
Language and Cognition, Vol. 44, Núm. 6
-
Ramón Menéndez Pidal, Giuliano Bonfante y el nacimiento de la Sección de Estudios Clásicos del CEH
Emerita: Revista de lingüística y filología clásica, Vol. 91, Núm. 1, pp. 149-188
2022
-
Introduction: Graphic narratives and the precarious condition
Precarious Youth in Contemporary Graphic Narratives: Young Lives in Crisis
-
Precarious youth in contemporary graphic narratives: Young lives in crisis
Taylor and Francis Inc., pp. 1-270
2021
-
The expressive function of the ni que insubordinate construction in spanish
Languages, Vol. 6, Núm. 4
2020
-
La anotación automática del tema mediante la creación de una capa funcional
Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus (Guillermo Escolar Editor), pp. 61-102
-
Multimodal perception of prominence in spontaneous speech: A methodological proposal using mixed models and AIC
Speech Communication, Vol. 124, pp. 28-45
-
Para el estudio de las ediciones ilustradas de «Celestina»:: Estándares y herramientas digitales para la recopilación, la ordenación, la clasificación, la presentación y el estudio de las xilografías de las ediciones antiguas. Una propuesta
Patrimonio textual y humanidades digitales (Instituto de Estudios Medievales y Renacentistas y de Humanidades Digitales, IEMYRhd), pp. 187-202
-
Strong pronouns as postverbal subjects in Spanish and Italian
Contrastive studies in morphology and syntax (Bloomsbury Academic), pp. 210-224
2019
-
Evidential explicatures and mismatch resolution
Relevance, Pragmatics and Interpretation (Cambridge University Press), pp. 66-79
-
How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials
Journal of accessibility and design for all: JACCES, Vol. 9, Núm. 2, pp. 141-168
-
Learning word class in a second language through vocabulary learning activities: definition-choosing, gap-filling, and sentence-writing.
Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 6, Núm. 1, pp. 49-63
-
Negated tautologies and copular contradictions
International Review of Pragmatics, Vol. 11, Núm. 2, pp. 153-199
-
Reseñas [varias]
Epos: Revista de filología, Núm. 35, pp. 265-292
-
“People are people to me”: The interpretation of tautologies with frame-setters
Journal of Pragmatics, Vol. 143, pp. 96-108
2018
-
Coordinated tautologies in Spanish and Russian
Intercultural Pragmatics, Vol. 15, Núm. 3, pp. 315-348
-
Del significado a la interpretación: gramática y pragmática
Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas (Difusión Editorial), pp. 95-105
-
Evidential commitment and feature mismatch in Spanish estar constructions
Journal of Pragmatics, Vol. 128, pp. 102-115
-
Grados de eficacia en la incorporación léxica en ELE: resultados en aprendices franceses (París)
E-Aesla, Núm. 4, pp. 85-94
-
Ser y estar con adjetivos: afinidad y desajustes de rasgos
Revista Española de Lingüística, Vol. 48, Fasc. 1, pp. 57-114