Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (144)

2023

  1. 1975–2018: 43 Years of Glacial Retreat in the Incachiriasca Glacier (Nevado Salcantay, Vilcabamba Range, Peru)

    Key Challenges in Geography (Springer International Publishing), pp. 263-278

  2. Educar para la sostenibilidad desde la universidad empleando Story maps

    Prácticas educativas en ciencias sociales y jurídicas (Colex), pp. 145-166

  3. Education for Sustainability Using Cloud-Based Geographic Information Systems at University

    Key Challenges in Geography (Springer International Publishing), pp. 137-152

  4. Geomorphology, Geoarchaeology, and Geochronology of the Upper Pleistocene Archaeological Site of El Olivo Cave (Llanera, Asturias, Northern Spain)

    Geosciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 10

  5. Human occupations of upland and cold environments in inland Spain during the Last Glacial Maximum and Heinrich Stadial 1: The new Magdalenian sequence of Charco Verde II

    PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 10 October

  6. Improving Eco-social Literacy Using Spanish Media Coverage of the EU’s Clean Energy Strategy

    Key Challenges in Geography (Springer International Publishing), pp. 133-149

  7. La Ciudad Universitaria de Madrid como laboratorio desostenibilidad en un trabajo de campo virtual

    El lugar de la Geografía, la Geografía del Lugar: [actas del II Congreso Internacional de Didáctica de la Geografía y XIV Congreso Nacional de Didáctica : Albacete, 10, 11 y 12 de noviembre de 2023] (Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 697-706

  8. Salvación y memoria femenina: los proyectos funerarios de las mujeres de la casa Velasco en el siglo XV

    Mujeres, arte y patrimonio: hilos de oro en el lienzo del tiempo (Trea), pp. 47-64

  9. Story maps y trabajos de campo virtuales para la enseñanza del cambio global

    El lugar de la Geografía, la Geografía del Lugar: [actas del II Congreso Internacional de Didáctica de la Geografía y XIV Congreso Nacional de Didáctica : Albacete, 10, 11 y 12 de noviembre de 2023] (Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 667-674

  10. The Potential of the SMART Learning Framework to Design and Implement Geospatial Curricula in the Secondary Classroom

    Journal of Geography, Vol. 122, Núm. 6, pp. 141-154

  11. Web GIS to Learn Geopolitics in Secondary Education: A case study from Spain

    European Journal of Geography, Vol. 14, Núm. 2, pp. 15-31