Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Europea de Madrid (68)

2023

  1. La prueba de Historia de España para acceder a la universidad: análisis y comparación entre comunidades autónomas

    Revista española de pedagogía, Vol. 81, Núm. 286

  2. The potential of educational chatbots for the support and formative assessment of students

    New Trends and Promising Directions in Modern Education: "AI in Education" (Palet Yayınları), pp. 105-136

2022

  1. Academic performance and psychosocial functioning in European schoolchildren: The role of cardiorespiratory fitness and weight status

    Pediatric Obesity, Vol. 17, Núm. 2

  2. Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621

  3. Challenges for Teachers’ and Students’ Digital Abilities: A Mixed Methods Design Study

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8

  4. Descriptive Study of Knowledge About Epilepsy in People with Epilepsy

    2022 Mid-Year Congress International Neuropsychological Society

  5. Empleabilidad, educación, formación y discapacidad en el contexto actual de transición ecológica y digital

    Los Derechos Humanos en la inteligencia artificial: su integración en los ODS de la Agenda 2030 (Universidad Europea de Madrid), pp. 149-170

  6. Individual responsiveness to a school-based karate intervention: An ancillary analysis of a randomized controlled trial

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 32, Núm. 8, pp. 1249-1257

  7. Influence of a Physical Activity Self- Monitoring Record on Attentional Ability

    2022 Mid-Year Congress International Neuropsychological Society

  8. Las ciencias están en las noticias.

    La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 43

  9. Oligoclonal IgM bands are a promising biomarker for long-term cognitive outcomes in multiple sclerosis

    Multiple Sclerosis and Related Disorders

  10. Perception and attitudes of Chinese students of a new Master in Educational Development and Innovation at UCM on their future application of STEM education.

    La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 37

  11. The Impact of Gender and Academic Degrees on the Performance of Transversal Competencies in Higher Education Students

    International Journal of Higher Education, Vol. 11, Núm. 3, pp. 148-157

2021

  1. Educación para el desarrollo sostenible: una visión crítica desde la Pedagogía

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 2, pp. 249-259

  2. Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584–2603

  3. Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584-2603

  4. La familia como comunidad virtuosa

    Cultivar el carácter en la familia: una tarea ineludible (Dykinson), pp. 31-41

  5. La nota de acceso a la universidad como predictor del rendimiento en el primer año de carrera: grados de Magisterio versus otras carreras asistenciales

    Revista de educación, Núm. 393, pp. 129-154

  6. Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550