Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad Europea de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Europea de Madrid (68)
2024
-
AI-DRIVEN STUDENT ASSISTANCE: CHATBOTS REDEFINING UNIVERSITY SUPPORT
INTED2024 Proceedings
2023
-
La prueba de Historia de España para acceder a la universidad: análisis y comparación entre comunidades autónomas
Revista española de pedagogía, Vol. 81, Núm. 286
-
The potential of educational chatbots for the support and formative assessment of students
New Trends and Promising Directions in Modern Education: "AI in Education" (Palet Yayınları), pp. 105-136
2022
-
Academic performance and psychosocial functioning in European schoolchildren: The role of cardiorespiratory fitness and weight status
Pediatric Obesity, Vol. 17, Núm. 2
-
Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621
-
Challenges for Teachers’ and Students’ Digital Abilities: A Mixed Methods Design Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8
-
Descriptive Study of Knowledge About Epilepsy in People with Epilepsy
2022 Mid-Year Congress International Neuropsychological Society
-
Empleabilidad, educación, formación y discapacidad en el contexto actual de transición ecológica y digital
Los Derechos Humanos en la inteligencia artificial: su integración en los ODS de la Agenda 2030 (Universidad Europea de Madrid), pp. 149-170
-
Individual responsiveness to a school-based karate intervention: An ancillary analysis of a randomized controlled trial
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 32, Núm. 8, pp. 1249-1257
-
Influence of a Physical Activity Self- Monitoring Record on Attentional Ability
2022 Mid-Year Congress International Neuropsychological Society
-
Las ciencias están en las noticias.
La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 43
-
Oligoclonal IgM bands are a promising biomarker for long-term cognitive outcomes in multiple sclerosis
Multiple Sclerosis and Related Disorders
-
Perception and attitudes of Chinese students of a new Master in Educational Development and Innovation at UCM on their future application of STEM education.
La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 37
-
The Impact of Gender and Academic Degrees on the Performance of Transversal Competencies in Higher Education Students
International Journal of Higher Education, Vol. 11, Núm. 3, pp. 148-157
2021
-
Educación para el desarrollo sostenible: una visión crítica desde la Pedagogía
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 2, pp. 249-259
-
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584–2603
-
Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584-2603
-
La familia como comunidad virtuosa
Cultivar el carácter en la familia: una tarea ineludible (Dykinson), pp. 31-41
-
La nota de acceso a la universidad como predictor del rendimiento en el primer año de carrera: grados de Magisterio versus otras carreras asistenciales
Revista de educación, Núm. 393, pp. 129-154
-
Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550