Educación-Centro Formación Profesor
Faculté
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad de Granada (95)
2024
-
Acute effect of physical activity on academic outcomes in school-aged youth: A systematic review and multivariate meta-analysis
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 34, Núm. 1
2023
-
Bloque I. Espacios, alteridad y educación: implicaciones antropológicas y éticas en la configuración del otro
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 11-45
-
CLIL-ing Pre-primary Education. Towards a Holistic Approach to Implement CLIL in Early Childhood Education
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 1-13
-
Computational approaches to Explainable Artificial Intelligence: Advances in theory, applications and trends
Information Fusion, Vol. 100
-
Early Bilingual Education: A General Bibliometric Approach and Content Analysis Using SciMAT
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 61-84
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
Moderate–Vigorous Physical Activity, Screen Time and Sleep Time Profiles: A Cluster Analysis in Spanish Adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Multivariate Analysis of Beliefs in Pseudoscience and Superstitions Among Pre-service Teachers in Spain
Science and Education, Vol. 32, Núm. 4, pp. 909-925
2022
-
An Explanatory Model of the Relationships between Physical Activity, Social Support and Screen Time among Adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
-
Apropiación, escritura, reescritura: identidad nacional y de género en las adaptaciones cinematográficas de las zarzuelas La reina mora (Eusebio Fernández Ardavín, 1936) y Alma de Dios (Iquino F. Iquino, 1941)
Hispanic Research Journal: Iberian and Latin American Studies, Vol. 23, Núm. 1, pp. 24-38
-
Assessment of executive functions as a measure of impairments in everyday functioning in persons with HIV
Psychology, Health and Medicine, Vol. 27, Núm. 7, pp. 1443-1449
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
-
Moderate-Vigorous Physical Activity, Family Support, Peer Support, and Screen Time: An Explanatory Model
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
Physical Activity, Energy Expenditure, Screen Time and Social Support in Spanish Adolescents—Towards an Explanatory Model about Health Risk Factors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 16
-
Preface. Preface Special Issue ‘Researching foreign languages at Pre-primary Education’
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
-
Sport Participation and Academic Performance in Young Elite Athletes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
The Relationships between Physical Activity, Screen Time and Sleep Time According to the Adolescents’ Sex and the Day of the Week
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
¿Debe intervenir la ciencia en nuestra vida cotidiana?: reflexiones de futuros docentes de Educación Primaria
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
-
¿Tienen los docentes en formación distinta percepción sobre pseudociencias y supersticiones que la población general?
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
2021
-
Análisis de las progresiones de las propuestas sobre la ciencia presente en la sociedad en un grupo de maestros en formación inicial
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021