Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (15)
2023
-
Design, Development and Validation of an Educational Methodology Using Immersive Augmented Reality for STEAM Education
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 19-39
-
Verbal memory and executive components of recall in adolescent binge drinkers
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2021
-
Análisis del contexto y posibilidades socioeducativas
Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (Octaedro), pp. 97-108
2020
-
Efectividad del programa de intervención «El Trisquel» en personas con trastornos del espectro de la esquizofrenia
Actas Espanolas de Psiquiatria, Vol. 48, Núm. 5, pp. 209-219
-
La inserción laboral de graduados y graduadas a través de los contactos personales: Una propuesta desde la gestión del conocimiento
Teoría de la educación, Vol. 32, Núm. 1, pp. 163-189
-
Service-learning in the Spanish university system.: a study focused on course evaluation
Aula abierta, Vol. 49, Núm. 4, pp. 353-362
2019
-
Decreased event-related theta power and phase-synchrony in young binge drinkers during target detection: An anatomically-constrained MEG approach
Journal of Psychopharmacology, Vol. 33, Núm. 3, pp. 335-346
-
Service-learning in the Spanish university system: A study based on deans’ perception
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 2
2018
-
Criterios e indicadores de calidad para evaluar proyectos de Aprendizaje-Servicio
Aprendizaje-servicio: los retos de la evaluación (Narcea), pp. 71-80
-
Young alcohol binge drinkers have elevated blood endotoxin, peripheral inflammation and low cortisol levels: neuropsychological correlations in women
Addiction Biology, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1130-1144
2017
-
Diseño y validación de un cuestionario sobre práctica docente y actitud del profesorado universitario hacia la innovación (CUPAIN)
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 20, Núm. 2, pp. 39-71
2016
-
Functional and structural brain connectivity of young binge drinkers: A follow-up study
Scientific Reports, Vol. 6
2015
-
Exploratory analysis of power spectrum and functional connectivity during resting state in young binge drinkers: A MEG study
International Journal of Neural Systems, Vol. 25, Núm. 3
2011
-
Forgiveness in Marriage: Healing or Chronicity. A Dialog Between a Philosophical and a Psychotherapeutic Understanding
Human Studies, Vol. 34, Núm. 4, pp. 431-449
1984
-
Análisis experimental de los déficits motivacionales y cognitivos del "Learned Helplessness" en una muestra de adolescentes no depresivos
Quaderns de Psicología, Vol. 8, Núm. 2, pp. 7-34