En un aula de educación primariade la multiculturalidad con minúsculas a la cultura con mayúsculas
ISSN: 0211-819X
Any de publicació: 1998
Títol de l'exemplar: Comprendre la diversitat en educació
Número: 22-23
Pàgines: 313-318
Tipus: Article
Altres publicacions en: Educar
Resum
A partir dels resultats obtinguts en un estudi de cas realitzat en el marc de la investigació «Los principios de comprensividad y diversificación como respuesta a la diversidad en una escuela multicultural dentro de la enseñanza obligatoria» (CIDE-MEC), es resumeix la resposta que s'estava donant a la diversitat en aquest grup concret en els temes següents: presència de la diversitat i multiculturalisme a l'aula, concepte i tractament de la diversitat, seqüència i desenvolupament de tasques, ús de materials i organització espaciotemporal.
Referències bibliogràfiques
- COLECTIVO YOÉ (1996). La educación intercultural a prueba, CIDE (MEC). Universidad de Granada.
- FERNÁNDEZ ENGUITA, M. (1996). Escuela y etnicidad. El caso del pueblo gitano. Ministerio de Educación y Ciencia (CIDE). Universidad de Granada.
- GIMENO SACRISTÁN, J. (1992). «Currículum y diversidad cultural». Revista Educación y Sociedad, 11, p. 127-253.
- GRUNDY, S. (1991). Producto o praxis del currículum. Madrid: Morata.
- JACKSON, Ph.W. (1992). La vida en las aulas. Madrid: Morata.
- STHENHOUSE, L., (1981). Investigación y Desarrollo del Currículum. Madrid: Morata.
- TORRES, X. (1991). El currículum oculto. Madrid: Morata.
- WOOD, P. (1993). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Barcelona: Paidós/MEC.