En un aula de educación primariade la multiculturalidad con minúsculas a la cultura con mayúsculas
ISSN: 0211-819X
Year of publication: 1998
Issue Title: Comprendre la diversitat en educació
Issue: 22-23
Pages: 313-318
Type: Article
More publications in: Educar
Abstract
The present article is an abstract of a case study realised in the context of the investigation: «The principles of comprehensiveness and diversification as a response to diversity in a multicultural school inside Obligatory Education» (CIDE-MEC). It explains the kind of answer that has been made to diversity inside that particular group. This answer refers to a number of issues: presence of diversity and multiculturalism inside the classroom, concept and treatment of diversity, order and development of tasks, use of material and organisation of time and space.
Bibliographic References
- COLECTIVO YOÉ (1996). La educación intercultural a prueba, CIDE (MEC). Universidad de Granada.
- FERNÁNDEZ ENGUITA, M. (1996). Escuela y etnicidad. El caso del pueblo gitano. Ministerio de Educación y Ciencia (CIDE). Universidad de Granada.
- GIMENO SACRISTÁN, J. (1992). «Currículum y diversidad cultural». Revista Educación y Sociedad, 11, p. 127-253.
- GRUNDY, S. (1991). Producto o praxis del currículum. Madrid: Morata.
- JACKSON, Ph.W. (1992). La vida en las aulas. Madrid: Morata.
- STHENHOUSE, L., (1981). Investigación y Desarrollo del Currículum. Madrid: Morata.
- TORRES, X. (1991). El currículum oculto. Madrid: Morata.
- WOOD, P. (1993). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Barcelona: Paidós/MEC.