En un aula de educación primariade la multiculturalidad con minúsculas a la cultura con mayúsculas

  1. Cabello Martínez, María Josefa
  2. Rayón Rumayor, Laura
Zeitschrift:
Educar

ISSN: 0211-819X

Datum der Publikation: 1998

Titel der Ausgabe: Comprendre la diversitat en educació

Nummer: 22-23

Seiten: 313-318

Art: Artikel

DOI: 10.5565/REV/EDUCAR.366 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Educar

Zusammenfassung

A partir dels resultats obtinguts en un estudi de cas realitzat en el marc de la investigació «Los principios de comprensividad y diversificación como respuesta a la diversidad en una escuela multicultural dentro de la enseñanza obligatoria» (CIDE-MEC), es resumeix la resposta que s'estava donant a la diversitat en aquest grup concret en els temes següents: presència de la diversitat i multiculturalisme a l'aula, concepte i tractament de la diversitat, seqüència i desenvolupament de tasques, ús de materials i organització espaciotemporal.

Bibliographische Referenzen

  • COLECTIVO YOÉ (1996). La educación intercultural a prueba, CIDE (MEC). Universidad de Granada.
  • FERNÁNDEZ ENGUITA, M. (1996). Escuela y etnicidad. El caso del pueblo gitano. Ministerio de Educación y Ciencia (CIDE). Universidad de Granada.
  • GIMENO SACRISTÁN, J. (1992). «Currículum y diversidad cultural». Revista Educación y Sociedad, 11, p. 127-253.
  • GRUNDY, S. (1991). Producto o praxis del currículum. Madrid: Morata.
  • JACKSON, Ph.W. (1992). La vida en las aulas. Madrid: Morata.
  • STHENHOUSE, L., (1981). Investigación y Desarrollo del Currículum. Madrid: Morata.
  • TORRES, X. (1991). El currículum oculto. Madrid: Morata.
  • WOOD, P. (1993). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Barcelona: Paidós/MEC.