NEUROEDUDE
Neuroeducación y desarrollo
Publicacións (33) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Adolescent alcohol consumption predicted by differences in electrophysiological functional connectivity and neuroanatomy
Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Vol. 121, Núm. 42
-
Assessing predictors of adequate individual buprenorphine maintenance dosage for the treatment of opioid use disorder: Listening to the patient
International Journal of Drug Policy, Vol. 130
-
Cocaine Effect Expectancies among Patients with Cocaine Use Disorder with and without Adult Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Are There Any Relevant Differences?
Journal of Psychoactive Drugs, Vol. 56, Núm. 1, pp. 76-87
-
Dysexecutive symptomatology in everyday functioning and academic achievement in adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Entrenamiento ejecutivo en población infantil con trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH): una revisión sistemática
Revista de psicopatología y psicología clínica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 159-173
-
Reading abilities in preterm children: a systematic review and meta-analysis
Cognitive Processing, Vol. 25, Núm. 4, pp. 545-565
2023
-
Can the professional study of a musical instrument be associated with the development of cognitive processes? A meta-analytic study
International Journal of Music Education
-
Comunicación neuronal: transmisión sináptica, neurotransmisores y señalización entre neuronas
Neurociencia cognitiva (Editorial Médica Panamericana), pp. 57-99
-
Exploración de los procesos cognitivos: metodología y técnicas
Neurociencia cognitiva (Editorial Médica Panamericana), pp. 181-230
-
Longitudinal change of inhibitory control functional connectivity associated with the development of heavy alcohol drinking
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Multivariate Base Rates of Low Score on Neuropsychological Tests of Individuals with Coca Paste Use Disorder
Archives of clinical neuropsychology : the official journal of the National Academy of Neuropsychologists, Vol. 38, Núm. 5, pp. 793-802
-
Neurobiología de los sistemas de aprendizaje y memoria
Neurociencia cognitiva (Editorial Médica Panamericana), pp. 437-476
-
Phonological and semantic verbal fluency test: Scoring criteria and normative data for clustering and switching strategies for Colombian children and adolescents
International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 58, Núm. 5, pp. 1630-1644
-
Psychological test usage in duchenne muscular dystrophy: An EU multi-centre study
European Journal of Paediatric Neurology, Vol. 46, pp. 42-47
-
Reflexión en torno al trabajo fin de grado como instrumento de formación y evaluación: Un estudio mixto desde las percepciones de los tutores
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 519-532
-
Satisfacción, Motivación y Necesidades del alumnado de la asignatura Psicobiología de la Educación
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida
-
Uso problemático de Internet y trastorno de juego por Internet: solapamiento y relación con la calidad de vida relacionada con la salud en adolescentes
Adicciones: Revista de socidrogalcohol, Vol. 35, Núm. 2, pp. 107-118
-
Verbal memory and executive components of recall in adolescent binge drinkers
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Assessment of executive functions as a measure of impairments in everyday functioning in persons with HIV
Psychology, Health and Medicine, Vol. 27, Núm. 7, pp. 1443-1449
-
Efficacy of the Therapeutic Game “Trisquel” in the Treatment of Patients With Substance-Related Disorders Randomized Clinical Study
Frontiers in Psychiatry, Vol. 13