Psicología cognitiva: medición y modelización de procesos
PSIMED
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (21)
2023
2021
-
Preserved semantic categorical organization in mild cognitive impairment: A network analysis of verbal fluency
Neuropsychologia, Vol. 157
-
Social cognition in first-degree relatives of bipolar disorder: Theory of Mind and nonverbal sensitivity
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 3 March
2020
-
Sentence reading in older adults with and without mild cognitive impairment: The role of working memory and interference control
Language Acquisition and Language Disorders (John Benjamins Publishing Company), pp. 239-277
2019
2018
-
Burnout syndrome and its prevalence in primary care nursing: A systematic review and meta-analysis
BMC Family Practice, Vol. 19, Núm. 1
-
Efficacy of cognitive training in older adults with and without subjective cognitive decline is associated with inhibition efficiency and working memory span, not with cognitive reserve
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 10, Núm. FEB
-
What your eyes tell me: Theory of mind in bipolar disorder
Psychiatry Research, Vol. 262, pp. 536-541
2017
-
Comparison of methods for dealing with missing values in the EPV-R
Psicothema, Vol. 29, Núm. 3, pp. 384-389
-
Factores de riesgo y niveles de burnout en enfermeras de atención primaria: una revisión sistemática
Atencion Primaria, Vol. 49, Núm. 2, pp. 77-85
-
Subjective Memory Complaints in healthy older adults: Fewer complaints associated with depression and perceived health, more complaints also associated with lower memory performance
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 70, pp. 28-37
2016
-
La comprensión gramatical en la lectura de niños con y sin implante coclear.
FIAPAS: Confederación Española de Familias de Personas Sordas, Núm. 157, pp. 1-11
-
Semantic and syntactic reading comprehension strategies used by deaf children with early and late cochlear implantation
Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, pp. 153-170
2015
-
Psychometric properties and scales of the Granada Burnout Questionnaire applied to nurses
International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 130-138
2014
-
Morpho-syntactic reading comprehension in children with early and late cochlear implants
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 136-146
2013
-
Diferencias en comprensión gramatical entre niños con implante temprano y tardío y niños normoyentes del 2º ciclo de Educación Primaria.
I Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
2012
-
Canonical word order and interference-based integration costs during sentence comprehension: The case of Spanish subject- and object-relative clauses
Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 65, Núm. 11, pp. 2108-2128
-
Evaluación de la comprensión gramatical en el envejecimiento normal y patológico: Un resumen de los resultados obtenidos con las baterías ECCO y ECCO_Senior
International Journal of Psychological Research, Vol. 5, Núm. 1, pp. 96-108
-
Evaluación de la comprensión gramatical en niños de 2º ciclo de Educación Primaria con y sin implante coclear: Un estudio piloto
V Congreso Nacional de Neuropsicología de la Federación de Asociaciones de Neuropsicología Españolas
2002
-
El anáisis estructural del discurso según el modelo Proppiano
Metodología de las ciencias del comportamiento, Vol. 4, Núm. 1, pp. 314-316