Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (24)

2023

  1. "My existence will terminate with my tale". Edgar Allan Poe, una biografía literaria

    Reflexiones en torno al comparativismo en literatura y arte: Tendencias clásica y modernas (Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 135-167

  2. Beyond Baudelaire’s Views of Poe: Carlos Fernández Cuenca and Josep Farrán i Mayoral, Literary Criticism, and Aesthetic Reception in 1930s and 1940s Spain

    American Literature Readings in the 21st Century (Palgrave Macmillan), pp. 137-154

2019

  1. Flannery O’Connor y el dios de Iowa

    Revista Cálamo FASPE, Núm. 67, pp. 19-27

  2. Flying South: Edgar Allan Poe’s ‘The Raven’ in Three Stories by Flannery O’Connor

    Humanities Bulletin, Vol. 2, Núm. 1, pp. 135-159

  3. Grupo interdisciplinar de Literatura y Arte: LyA

    Vestir la arquitectura: XXII Congreso Nacional de Historia del Arte

  4. La edición perdida de Wieland en España (ca. 1818)

    Cuadernos de Ilustración y Romanticismo: Revista del Grupo de Estudios del siglo XVIII, Núm. 25, pp. 609-628

  5. La presencia del Siglo de Oro español en The Southern Literary Messenger (1834-1864)

    "Ars longa". Actas del VIII Congreso Internacional Jóvenes Investigadores Siglo de Oro, JISO 2018: BIADIG. Biblioteca áurea digital v. 50

  6. POE ONLINE: A DATABASE OF ILLUSTRATED EDITIONS FOR TEACHING PURPOSES

    EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  7. Poe online: A database of illustrated editions for teaching purposes

    EDULEARN19 Proceedings: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies -- Palma, Spain. 1-3 July, 2019

  8. TEACHING AND RESEARCHING EDGAR A. POE: A TETRALOGY ON EXHIBIT

    12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019)

  9. The Future of Spanish Academia: Multidisciplinary Approaches to the Literary Phenomenon

    Confluencia: Revista hispánica de cultura y literatura, Vol. 35, Núm. 1, pp. 165-167

  10. «The story must be told as it is»: El texto y el contexto. Enseñando literatura nativo-americana en la facultad de humanidades de Albacete

    E-SEDLL, Núm. 1, pp. 149-165

  11. “Something Awful”: fronteras difusas y conexiones místicas entre lo animal, lo humano y lo divino en dos relatos de Flannery O’Connor

    Pangeas: Revista Interdisciplinar de Ecocrítica, Núm. 1, pp. 63-73

2018

  1. Cervantes y el relato detectivesco: «La fuerza de la sangre»

    Hipogrifo: Revista de Literatura y Cultura del Siglo de Oro, Vol. 6, Núm. 2, pp. 201-213

  2. TEACHING EDGAR A. POE IN SPAIN THROUGH ILLUSTRATED EDITIONS

    EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  3. The haunting of the spanish empire. (proto-)gothic elements in cabeza de vaca’s naufragios and garcilaso de la vega’s la florida del inca

    Studia Neophilologica, Vol. 90, Núm. 2, pp. 225-242