PDIE
Psicología, desarrollo e intervención educativa
Publicaciones (112) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173
2023
-
A Cross-Cultural Examination of Parents’ Book Selection & Shared Reading Practices in Spain and Israel
Early Education and Development
-
Evidence for the validity of the Teachers’ Sense of Self-Efficacy Scale in a Spanish sample
Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 2, pp. 252-264
-
La posición del profesorado de secundaria ante el paradigma educacional de la ley orgánica de modificación de la LOE (LOMLOE)
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 145-158
-
Social networks and aggressive attitudes: who is who. Scoping review of the scientific production on their relationships
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
The Global Deterioration Scale for Down Syndrome Population (GDS-DS): A Rating Scale to Assess the Progression of Alzheimer's Disease
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6
2022
-
Autopercepción de los futuros docentes ante los retos de la educación en la sociedad digital
Innovación docente e investigación en Educación y Ciencias Sociales: experiencias de cambio en la metodología docente (Dykinson), pp. 231-242
-
Brain signal complexity in adults with Down syndrome: Potential application in the detection of mild cognitive impairment
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 14
-
Cognitive training in adults with intellectual disability: pilot study applying a cognitive tele-rehabilitation program
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 3, pp. 301-308
-
Effective Personality as a Protective Factor in Teachers' Occupational Health
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 5
-
Fomento de la participación de los diferentes agentes implicados en el sistema de garantía de calidad de la facultad de educación - CPF de la Universidad Complutense de Madrid
Empresa, economía y derecho. Oportunidades ante un entorno global y disruptivo (Dykinson), pp. 44-65
-
La utilización del blog educativo como recurso para aumentar la competencia digital y la motivación del alumnado universitario. Un estudio piloto
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 427-434
-
Proposed diagnostic criteria for mild cognitive impairment in Down syndrome population
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 35, Núm. 2, pp. 495-505
-
Sentimiento de Autoeficacia en Futuros Docentes: Revisión Sistemática en Iberoamérica 2015-2021
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 4, pp. 31-50
-
The Pictorial Screening Memory Test (P-MIS) for Adults with Moderate Intellectual Disability and Alzheimer's Disease
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 17
2021
-
Comparison of emotional behaviour of spanish, chilean and england adolescents, and their relationship with effective personality
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
EDUREV: Investigación en diseño educativo para un recurso en abierto en revisiones sistemáticas en educación
Innovación e investigación educativa para la formación docente (Dykinson), pp. 184-193
-
Elaborar un TFM basado en una propuesta de intervención o innovación
Cómo escribir un trabajo de fin de máster (Síntesis), pp. 117-147
-
Hacia una orientación basada en evidencias: aplicación a un estudio sobre adolescentes y redes
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 32, Núm. 3, pp. 23-40
-
Hypersynchronized Magnetoencephalography Brain Networks in Patients with Mild Cognitive Impairment and Alzheimer's Disease in down Syndrome
Brain Connectivity, Vol. 11, Núm. 9, pp. 725-733