Publicaciones (65) Publicaciones de ISABEL NEGRO ALOUSQUE

2024

  1. The Linguistic Construction of Political Identity: the Case of Catalonia

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 99, pp. 223-232

2023

  1. The rhetoric of the immigration discourse of far-right parties in Spain and France

    Routledge Handbook of Descriptive Rhetorical Studies and World Languages (Taylor and Francis), pp. 198-217

2022

  1. Cognitive operations in eco-friendly car advertising.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-99

2021

  1. García-Sánchez, Soraya. Educación, IFE y TIC para el siglo XXI: inglés aplicado al trabajo social res.

    Revista Española de Lingüística, Vol. 51, Fasc. 1, pp. 217-220

  2. The Metaphors for the Coronavirus Disease in the Speeches of Emmanuel Macron and Pedro Sánchez

    Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 19, pp. 595-613

2020

  1. Metaphor and Metonymy in Food Idioms

    Formal and Methodological Approaches to Applied Linguistics (MDPI), pp. 49-56

2019

  1. Cognitive operations in Spanish colloquial expressions

    Estudios interlingüísticos, Núm. 7, pp. 156-169

  2. Metaphor and metonymy in food idioms

    Languages, Vol. 4, Núm. 3

  3. Persuasive Strategies in Mission Statements

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 80, pp. 37-50

2018

  1. A comparative analysis of body movement verbs in English, Spanish and French

    Languages at the crossroads: training, accreditation and context of use

  2. Meaning Construction in Print Beer Ads

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 57, pp. 101-119

2017

  1. General image understanding in visual metaphor identification

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 18, pp. 113-131

2016

  1. Catedral del Redentor

    Marco activo de recursos de innovación docente, Madrid: una guía de espacios e instituciones para actividades educativas complementarias en enseñanza secundaria y formación profesional (Santillana), pp. 176-177

  2. Developments in ESP: from register analysis to a genre-based and CLIL-based approach

    LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 1, pp. 190-212

  3. Los partidos políticos españoles como marcas: análisis de la campaña para las elecciones generales de 2015

    Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 89-94

  4. The human being as the target of crisis metaphors in English, Spanish and French

    Metaphor and the Social World, Vol. 6, Núm. 2, pp. 177-204

2015

  1. Corruption is Dirt: Metaphors for Political Corruption in the Spanish Press

    Bulletin of Hispanic studies ( Liverpool. 2002 ), Vol. 92, Núm. 3, pp. 213-238

  2. Determining the rhetorical nature of visuals in advertising

    32ND INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF APPLIED LINGUISTICS (AESLA): LANGUAGE INDUSTRIES AND SOCIAL CHANGE

  3. Hugo Chávez and the building of his self-image through metaphor

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 29, pp. 83-104

  4. The role of cognitive operations in the translation of film titles

    MULTIMODAL COMMUNICATION IN THE 21ST CENTURY: PROFESSIONAL AND ACADEMIC CHALLENGES