Publicaciones (75) Publicaciones de JOAN PEDRO CARAÑANA

2024

  1. Comunicación para la paz en el ámbito digital: una propuesta frente a la misoginia 'online'

    Index.comunicación: Revista científica en el ámbito de la Comunicación Aplicada, Vol. 14, Núm. 1, pp. 55-77

  2. Introduction

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches

  3. Introduction

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches

  4. Introduction

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 1-8

  5. Introduction

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches

  6. Introduction: [of Part III]

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 203-205

  7. Introduction: [of Part IV]

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 325-327

  8. Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches

    Taylor and Francis, pp. 1-380

  9. Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches coord.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  10. The dialectical model of social mediation and its methods for researching the social production of communication

    Political Economy of Media and Communication: Methodological Approaches (Taylor and Francis), pp. 245-273

2023

  1. Communicative Justice in the Pluriverse: An International Dialogue ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  2. Dialogue of knowledges in the Pluriverse

    Communicative Justice in the Pluriverse: An International Dialogue (Routledge/Taylor & Francis Group)

  3. El papel de las instituciones comunicativas como mediadoras entre la República y el pueblo

    Estudos em Comunicação, Vol. 1, pp. 16-29

  4. Further roads for communicative justice in pluriversal dialogues

    Communicative Justice in the Pluriverse: An International Dialogue (Routledge/Taylor & Francis Group)

  5. Introduction

    Communicative Justice in the Pluriverse: An International Dialogue (Routledge/Taylor & Francis Group)

  6. Johan Galtung, los estudios, la comunicación y el periodismo de paz: trascender los conflictos subyacentes

    CIC: Cuadernos de información y comunicación, Núm. 28, pp. 15-24

  7. Mind management 2.0: The internet and the myth of individualism and personal choice in neoliberal times

    Teknokultura: Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol. 20, Núm. 1, pp. 109-116

  8. Periodismo 2.0: narrativas, estrategias y sociedad de la información pr.

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 13, pp. 11-17

  9. Presentación del número: Comunicación y Paz: Homenaje a Johan Galtung

    CIC: Cuadernos de información y comunicación, Núm. 28, pp. 11-14

  10. ¿Quién nos odia?: Manosfera como el antifeministmo organizado en red hacia mujeres feministas influyentes

    Misoginia online: la cultura de la manosfera en el contexto español (Tirant Humanidades), pp. 27-46