AMALIA
CASAS MAS
Profesora contratada doctora
Publicacions (27) Publicacions de AMALIA CASAS MAS
2024
-
Estudio de emociones en un proceso de ruptura cognitiva a través del reconocimiento facial
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 23-42
2023
-
Los alumnos evalúan la educación musical extraescolar
Educación, investigación y formación musical: miradas, experiencias y reflexiones desde los diferentes ámbitos y niveles educativos (Dykinson), pp. 62-71
-
MUSIC COMPOSITION IN SPANISH SCHOOLS: Towards student-centred pedagogies
The Routledge Companion to Teaching Music Composition in Schools: International Perspectives (Taylor and Francis), pp. 363-376
-
Patterns of variation in sociomusical identity of school-goers in a condition of social vulnerability and musical gaps in their education
Music Education Research, Vol. 25, Núm. 1, pp. 74-87
-
Self-regulation and motivation as key factors for learning a musical piece from the 20-th century in pre-professional music studies
The Finnish Journal of Music Education (FJME) = Musiikkikasvatus, Vol. 26, pp. 24-39
2022
-
Instrumentalist teacher training: fostering the change towards student-centered practices in the twenty-first century
Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 345-367
-
Learning outside the music classroom: from informal to formal learning as musical learning cultures
Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 325-341
-
Oral Tradition as Context for Learning Music From 4E Cognition Compared With Literacy Cultures. Case Studies of Flamenco Guitar Apprenticeship
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
SAPEA: System for the analysis of instrumental learning and teaching practices
Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 141-178
-
Teaching and learning musical instruments through ICT: the impact of the COVID-19 pandemic lockdown
Heliyon, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
Aprender más allá del aula de música:: del aprendizaje informal al formal como culturas del aprendizaje musical
Aprender y enseñar música. Un enfoque centrado en los alumnos (Ediciones Morata), pp. 361-380
-
SAPEA: Un sistema para el análisis de las prácticas en enseñanza y aprendizaje de la música
Aprender y enseñar música. Un enfoque centrado en los alumnos (Ediciones Morata), pp. 165-204
2019
-
Choral conductors to stage! What kind of learning do they claim to promote during choir rehearsal?
International Journal of Music Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 91-106
-
Function of private singing in instrumental music learning: A multiple case study of self-regulation and embodiment
Musicae Scientiae, Vol. 23, Núm. 4, pp. 442-464
-
Por Qué Enseñar Música No Es Suficiente: Educación Musical y su Red Nomológica
Revista Internacional de Educación Musical, Núm. 7, pp. 3-13
2018
-
Developing an Approach to the Flamenco Learning-Teaching Culture: An Innovative (Traditional) Learning
Traditional Musics in the Modern World: Transmission, Evolution, and Challenges (Springer Suiza), pp. 25-39
2017
-
La cultura del pueblo gitano en el currículo de la educacion obligatoria a través de su presencia, ausencia y percepción en los libros de texto
Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa (CNIIE)
2016
-
Mediaciones instrumentales entre distintas culturas de aprendizaje musical
Mediaciones sociales, Núm. 15, pp. 151-167
-
Re-lecturas sobre Wundt y Seashore y nacimiento de AEPMIM: La psicología en la música y con los músicos
Epistemus: Revista de Estudios en Música, Cognición y Cultura, Vol. 4, Núm. 1, pp. 133-160
2015
-
Discourse on practice of a semi-professional Jazz guitarist: A case study of constructive musical learning
IASPM Journal, Vol. 5, Núm. 1, pp. 54-80