Publicacions (27) Publicacions de AMALIA CASAS MAS

2024

  1. Estudio de emociones en un proceso de ruptura cognitiva a través del reconocimiento facial

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 23-42

2023

  1. Los alumnos evalúan la educación musical extraescolar

    Educación, investigación y formación musical: miradas, experiencias y reflexiones desde los diferentes ámbitos y niveles educativos (Dykinson), pp. 62-71

  2. MUSIC COMPOSITION IN SPANISH SCHOOLS: Towards student-centred pedagogies

    The Routledge Companion to Teaching Music Composition in Schools: International Perspectives (Taylor and Francis), pp. 363-376

  3. Patterns of variation in sociomusical identity of school-goers in a condition of social vulnerability and musical gaps in their education

    Music Education Research, Vol. 25, Núm. 1, pp. 74-87

  4. Self-regulation and motivation as key factors for learning a musical piece from the 20-th century in pre-professional music studies

    The Finnish Journal of Music Education (FJME) = Musiikkikasvatus, Vol. 26, pp. 24-39

2022

  1. Instrumentalist teacher training: fostering the change towards student-centered practices in the twenty-first century

    Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 345-367

  2. Learning outside the music classroom: from informal to formal learning as musical learning cultures

    Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 325-341

  3. Oral Tradition as Context for Learning Music From 4E Cognition Compared With Literacy Cultures. Case Studies of Flamenco Guitar Apprenticeship

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  4. SAPEA: System for the analysis of instrumental learning and teaching practices

    Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach (Springer Nature Singapore), pp. 141-178

  5. Teaching and learning musical instruments through ICT: the impact of the COVID-19 pandemic lockdown

    Heliyon, Vol. 8, Núm. 1

2020

  1. Aprender más allá del aula de música:: del aprendizaje informal al formal como culturas del aprendizaje musical

    Aprender y enseñar música. Un enfoque centrado en los alumnos (Ediciones Morata), pp. 361-380

  2. SAPEA: Un sistema para el análisis de las prácticas en enseñanza y aprendizaje de la música

    Aprender y enseñar música. Un enfoque centrado en los alumnos (Ediciones Morata), pp. 165-204

2018

  1. Developing an Approach to the Flamenco Learning-Teaching Culture: An Innovative (Traditional) Learning

    Traditional Musics in the Modern World: Transmission, Evolution, and Challenges (Springer Suiza), pp. 25-39

2016

  1. Mediaciones instrumentales entre distintas culturas de aprendizaje musical

    Mediaciones sociales, Núm. 15, pp. 151-167

  2. Re-lecturas sobre Wundt y Seashore y nacimiento de AEPMIM: La psicología en la música y con los músicos

    Epistemus: Revista de Estudios en Música, Cognición y Cultura, Vol. 4, Núm. 1, pp. 133-160